במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר הודיע שר התחבורה על זירוז בהליכי מימוש תוכנית ד^ר שיינין. ^עד ל-1.1.06 אנחנו מתכוונים לסיים את כל תהליכי החקיקה ולהקים את הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים. לשם כך מיניתי ועדת מנכ^לים בהרכב של מנכ^לי משרד התחבורה, ראש הממשלה, המשפטים, האוצר ובהשתתפות ד^ר שיינין, אבי נאור, היועצת המשפטית למשרד התחבורה ו-וולדמיר רובין המנכ^ל הנוכחי של הרשות שככל הנראה יפנה את מקומו עם סיום תהליכי החקיקה. לצורך זירוז התהליך ביקש שר התחבורה העברה תקציבית בסך של 5 מיליון שקל מתקציב משרדו, הבקשה כבר מונחת במשרד האוצר. עוד הודיע שר התחבורה על מינויו של אבי נאור, מייסדה של עמותת אור ירוק, כיו^ר הרשות החדשה שיפעל במשרה מלאה ובשכר של שקל לשנה. אבי נאור הודיע שהוא מתנתק לחלוטין מעמותת אור ירוק ומתגייס במלוא כוחותיו לתפקיד הביצועי החדש בכדי לקדם את הנושא: ^אני מאמין שאנחנו נמצאים כיום בפתחו של עידן חדש שבו אפשר יהיה אכן לממש את יעדי ועדת שיינין. היעד שלי הוא חזון אפס הרוגים. אני משוכנע שבעתיד הלא רחוק אנחנו נוכל לשמש כמודל לניהול במלחמה בתאונות דרכים גם למדינות אחרות שהיום אנחנו לומדים מהן^. שר התחבורה הודיע כי מרבית פעילות הרשות תמומן על ידי האגרה שתוטל על כל הנהגים ותיגבה החל מינואר 2006. משרד האוצר, לדברי שטרית, לא הסכים להבטיח את תקציב הרשות על ידי העברת אחוז קבוע מכספי אגרת הרכב ולכן אנחנו נאלצים לפעול בדרך זו. ^אני משוכנע^, הוא הוסיף, ^כי בעתיד הקרוב עלות הביטוח תרד ולכן האזרח לא ממש ירגיש בכיסו כתוצאה מההטל החדש^. בכל מקרה האזרח לא יהנה מהפחתת מחיר הביטוח. בתשובה לשאלת ^תחבורה ובטיחות^ אמר שר התחבורה כי משרד האוצר לא מוכן להתחייב להצעת ד^ר שיינין לתקציב רב שנתי לתשתיות בסך של 20 מיליארד שקל לחמש שנים. ^אנחנו נמצאים עמם במשא ומתן, הם מדברים על 15 מיליארד שקל לחמש שנים וגם זה סכום הגבוה בהרבה מהתקציב הנוכחי של מע^ץ. בכל מקרה עדיין לא סוכם דבר בנושא^, כך סיכם שר התחבורה. ד^ר שיינין הוסיף כי מסקנות הועדה אינן מקודשות ועל הרשות יהיה לבחון מדי שנה את היעדים והאמצעים שהוצעו במסקנות הועדה. אבי נאור הוסיף כי הוא מתחייב על שקיפות בעבודת הרשות.