לפני כחודש סיפרנו לכם על מנוע ה-V8 החדש של AMG, והבענו את תקוותנו שנראה אותו במהרה בדגמי מרצדס. ובכן הנה זה קורה: מרצדס תציג בתערוכת פרנקפורט את ה-ML 63 AMG, גרסת הביצועים ל-M-קלאס החדשה, הראשונה שתזכה למנוע החדש. כזכור, מדובר במנוע ה-V8 האטמוספירי החזק ביותר בעולם, בנפח 6.3 ליטר, עם הספק מירבי של 510 כ^ס (ב-6800 סל^ד) ומומנט של 64.3 קג^מ (ב-5200 סל^ד). מנוע זה הופך את את ה-ML 63 AMG לרכב-הפנאי החזק בעולם בייצור סדרתי: התאוצה למאה קמ^ש נמשכת 5 שניות בלבד (המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית, כרגיל, ל-250 קמ^ש). אפילו הגרסה המיוחדת של הפורשה קאיין טורבו מסתפקת ב-500 כ^ס ונזקקת ל-5.3 שניות כדי להגיע ל-100 קמ^ש. לשם השוואה, גרסת AMG של ה-M-קלאס הקודמת, ML 55 AMG, הסתפקה ב-347 כ^ס ו-52 קג^מ בלבד. בניגוד לדגמי AMG המוגדשים בעלי הספקים דומים אשר מצויידים בתיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים, ה-ML AMG החדשה מקבלת את תיבת ה-7G-Tronic בעלת שבעת ההילוכים. מערכת ההנעה הכפולה הקבועה פועלת עם חלוקה בסיסית של 40% לפנים ו-60% לאחור, על מנת לקבל התנהגות בעלת אופי ספורטיבי. צמיגי ענק במידה 295/45 המותקנים על חישוקי ^19 אחראים על הורדת הכוח לקרקע (לאספלט בעיקר, יש לציין), כאשר כאופציה ניתן לקבל חישוקי ^20 עם צמיגי 295/40. השיווק באירופה יתחיל ברבעון השני של 2006.