האם אנו עתידים לראות את רנו מוציאה לשוק רכב-פנאי בעתיד הקרוב? האֶגֶאוּס (Egeus) שיוצג בעוד כחודש בתערוכת פרנקפורט מרמז על כיוון אפשרי עתידי בתחום רכבי הפנאי ה'עירוניים' הרכים. מדובר ברכב המוגדר כמיועד לכביש, אך עדיין עם יכולת שטח. האגאוס ממשיך את הקו של מכוניות קונספט קודמות מבית רנו, הווינד והפלואנס, ולדברי רנו ^משלב את האלגנטיות של מכונית נוסעים עם תכונות דינמיות של קופה^. כמו כל רכב קונספט המכבד עצמו בימים אלו, האגאוס מצוייד בחישוקים ענקיים (^22) ובדלתות אחוריות הנפתחות לאחור, ללא קורה מרכזית. העיצוב המלוטש מזכיר, לפחות מזויות מסוימות, את האינפינטי FX, עם קוים מעוגלים ואחוריים קטומים ומוגבהים. את ההנעה מספק מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל', עם הספק מכובד של 250 כ^ס. התמסורת כוללת תיבה אוטומטית בת 7 הילוכים הנשלטת מההגה, ומערכת הנעה כפולה קבועה המווסתת את הכוח קדימה-אחורה מ-0 ועד 100 אחוזים לפי הצורך – דהיינו, מהנעה קדמית מלאה לאחורית מלאה. אבל מה שמעניין יותר באגאוס הם הפרטים הטכנולוגיים הקטנים. הדלתות, למשל, מצוידות בחישנים אופטיים השולפים החוצה את ידיות-הפתיחה ברגע שיד מתקרבת אליהם. הפנסים הקדמיים מבוססים על תאורת LED עם בקרה אלקטרונית: הם מוסטים הצידה בכבישים מפותלים, ומשנים את עוצמתם בנסיעה מהירה כדי לספק תאורה רחוקה ויעילה יותר. מערכת בקרה המסתייעת ב-GPS מחשבת את המהירות האופטימלית ומציגה אותה לנהג; חריגה ממהירות זו תתקבל בהתראות צבעוניות באמצעות נוריות LED. בחירת מוד תיבת ההילוכים מתבצעת באמצעות בורר רוטורי (ראה תמונה, משמאל). בנסיעת שטח מופעל באופן אוטומטי צג המראה את זוית הצד ומתריע במקרה של סכנת התהפכות. עוד בתחום השטח מדגישה רנו שימוש בצמיגי מישלין Eden Weiss מיוחדים, השומרים על תכונות הנדרשות מרכב כביש ועדיין מאפשרים אחיזה טובה בשטח. אלו גם צמיגים מסוג Run Flat המבטלים את הצורך בגלגל רזרבי. האגאוס כוללת ארבעה מושבים בלבד, למרות ממדים גדולים – אורך של 470 ס^מ ובסיס גלגלים של 290 ס^מ. אופן פתיחת הדלתות מקל על הגישה למושבים האחוריים, ואילו הקדמיים ניתנים לא רק לסיבוב על צירם להקלת הגישה אלא גם להנמכה בשיעור של 7 ס^מ להקלת הגישה. עוד תשומת לב לתחום הפרקטי ניכרת בתא-המטען, הניתן לחלוקה אופקית לשניים – ראה תמונה – ומצוייד גם במשטח נשלף להקלת הטעינה. בשלב זה לא נאמר דבר על כוונות עתידיות לגבי האגאוס, אך אם מדובר על בדיקת השטח לגבי ייצור רכב-פנאי בעתיד הרי שמדובר בכיוון חדש ומעניין עבור רנו.