בן ציון סלמן, מנכ^ל משרד התחבורה, אמר היום בכנס שנערך על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי יש לצמצם את שיקול הדת של הנהג בכל הנוגע להחלטות בכביש. סלמן אמר כי יש לבחון ברצינות הקמת רמזורים בצמתים למרות שאין הצדקה להקימם כדי למנוע את כניסת הנהג לצומת בצורה בלתי מבוקרת. עוד אמר סלמן כי בתוך הערים יש לכוון את הולך הרגל למעברי חצייה מאובטחים באמצעות גדרות הפרדה. מאידך, אמר סלמן כי בכל הקשור לחלוקת התקציב הוא מעדיף לצייד את הכבישים בהרבה מערכות בטיחות זולות מאשר במעט מערכות יקרות ואמינות יותר. בסיום דבריו ישר בן ציון סלמן קו עם שר התחבורה באמירתו כי אכיפה וענישה אגרסיבית היא הפתרון הנכון למרות, כך הוא הוסיף, שרמת הנפגעים בארץ איננה גבוהה באופן אובייקטיבי. בהמשך יום העיון אמרה ד^ר ויקטוריה גיטלמן מהטכניון כי ממצאי הערכת פרוייקט 700 של המשטרה, שכזכור טען לרמת נוכחות ואכיפה גבוהה, לא הראו כל שינוי משמעותי במספר תאונות הדרכים במרבית כבישי הארץ. ד^ר הקרט מהטכניון מסר בהרצאתו על מצב פרדוקסלי לכאורה שבו דווקא שיפורים בתשתית הביאו להגדלת מספר תאונות הדרכים. אולם באופן כללי הוא דיווח כי השיפורים המקובלים הביאו להפחתה במספר התאונות. כך למשל בניית מעגלי תנועה בערים הביאה לירידה ב-50 אחוז בתאונות דרכים באותם צמתים. פקד ערן סדן מאגף התנועה במשטרה הציג בהרצאתו מקרי רשלנות בתכנון ובתחזוקת הכבישים שהחריפו את רמת תאונת הדרכים שנערכה באותם מקומות ובמקרים מסוימים העלו אותה מדרגה לדרגת תאונה קטלנית. האם נפגע מתאונת דרכים כזו יוכל לתבוע את הרשות המקומית או את מע^ץ לדין על רשלנות? שאלה שראוי שתבחן בבית המשפט.