לפני כחצי שנה הוצגה האסטרה OPC בתערוכת ז'נבה, עדיין ללא פרטים מלאים אלא רק הבטחה – 240 כ^ס ממנוע מוגדש טורבו, 32.6 קג^מ ופחות מ-7 שניות ל-100 קמ^ש. ה-OPC שהוצגה מבוססת על הקונספט HPC שהוצג בתערוכת פריז, שמצידו מבוסס על ה-GTC משולשת הדלתות. כעת מפורסמים פרטים מעניינים נוספים, ואנחנו שמחים להרחיב: ה-OPC בעלת ההנעה הקדמית, אותה יוכלו תושבי אירופה להזמין החל מספטמבר, מאיצה מאפס למאה ב-6.4 שניות בלבד ומהירותה המרבית 244 קמ^ש. תאוצות הביניים מ-80 קמ^ש ל-120 קמ^ש מתבצעות ב-6.5 שניות בהילוך חמישי וב-8.3 שניות בהילוך שישי, נתון השופך אור על גמישות המנוע. מנוע ה-4 ציל' המוגדש בנפח 2.0 ליטר שונה מדגמי הטורבו החלשים יותר (170 כ^ס ו-200 כ^ס) במספר מאפיינים. קירור באמצעות התזת שמן, טבעות מחוזקות לבוכנות הסיליקון-אלומיניום, מצנן ביניים בעל מעבר אוויר מהיר יותר, לחץ גדישה של 1.2 באר, מזרקים מוגדלים והורדת המסה המסתובבת של המנוע לשיפור התגובה שלו. בנוסף, לשיפור הביצועים מחובר מגדש הטורבו למנוע כיחידה אחת עם סעפת הפליטה וה-Wastegate, כמו בקליברה טורבו של 1992. היתרון בתכנון זה הוא דרך קצרה יותר אותה צריך לעבור האוויר בין הטורבינה למנוע וכן אינרציה נמוכה לטורבינה ליצירת מומנט גבוה בסל^ד נמוך. כך מגיע שיא המומנט ב-2400 סל^ד בלבד ונשאר בשיאו עד 5000 סל^ד, ונשמרת תגובת דוושה מהירה לכל אורך העקומה. ההספק המירבי מיוצר ב-5600 סל^ד בלבד. מערכות נוספות באסטרה הן דוושה על חוט (Drive By Wire), כלומר דוושת גז אלקטרונית, וכן מערכת בקרה אדפטיבית לכל מערכות השלדה בשם IDS-PLUS. בין שלל המערכות עליהן מפקחת ה-IDS תמצאו בקרת יציבות ESP, בקרת משיכה TC, מערכת לעזרה בבלימה, ABS, מערכת לשליטה בתת היגוי (UCL) באמצעות סגירת המצערת ובלימת הגלגלים הקדמיים ולסיום, מערכת לשליטה רציפה בבולמי הזעזועים האלקטרוניים CDC, המיועדת לשיפור האחיזה בהתאם לאופי הנהיגה ואיכות הכביש. את האסטרה OPC ניתן יהיה להזמין בצבע הכחול הנראה בתמונות, כמו גם כסוף כוכבים, שחור ספיר ואדום מגמה (מה, אין בז' חול ים?). מחלקת הביצועים של אופל, OPC, משווקת דגמים מחוזקים של האסטרה והזפירה הקודמות עוד מ-2001. מאותה שנה ועד היום נמכרו 19,000 דגמי OPC. כעת מתכננת אופל לשווק לציבור האירופאי עד סוף השנה גם את הזפירה OPC שהוצגה לצד האסטרה בז'נבה.