היבואנית החדשה של חברת סקניה בישראל – מקס אוטובוסים ומשאיות – חגג ביום שלישי את תחילת פעילותו ואת הגעת סדרת משאיות ה-P,R של החברה לישראל. מדובר, כזכור, בחברה חדשה לחלוטין שהוקמה למטרה זו, אולם מאחוריה נמצאת חברה גדולה בתחום הפצת דלק שמעניקה את הגב הכלכלי, וכנראה גם היקף מכירות בסיסי. לכבוד הארוע לבש אולם התצוגה באשדוד חג, ושלושה נציגים מהחברה השבדית, כולל סגן הנשיא של הקבוצה, הגיעו להפגין את תמיכתם ביבואן החדש. במסיבת העיתונאים סיפרו אנשי סקניה על עתיד שמרני – החברה תמשיך להיות מבוססת בלעדית על ייצור עצמי של כל הרכיבים העיקריים (דבר יחודי כיום), לא מתוכננת קנית חברות אחרות, לא מתוכננות משאיות במשקל מתחת ל-16 טון, אין כוונה לחדור לשוק האמריקאי וגם השוק הסיני נמצא "על אש קטנה". אפשר להבין אותם, האסטרטגיה הזו הוכחה כמוצלחת למדי ב-70 השנים האחרונות, שאת כולן סיימה החברה ברווח! על התוכניות בארץ מספר המנכ"ל אילן לזר, כשהעיקר הוא שמירה על הקיים בשנים הראשונות. מטרה שאמורה להסתייע בעובדה שכל צוות הניהול הבכיר שהיה אחראי על סקניה בכלמוביל (אותה עזבה סקניה בשל התחלת יבוא המשאיות הכבדות של מרצדס) עבר לחברה החדשה, או כמו שניסח את זה אחד המנהלים – "עברנו קומפלט, כולל השולחנות, הכיסאות והסנדביצ'ים". תחום אחד בו מתכוונת החברה לפעול לגידול נתח השוק בזמן המיידי הוא תחום האוטובוסים, בו תרכז החברה מאמצים במטרה להגדיל את נתח השוק הכמעט לא קיים דהיום. המרכז השני של ההשקה היה, כאמור, סדרת משאיות חדשה שהחלה להיות מיובאת לארץ. מדובר בשיפור של סדרה 4 הקיימת, ולא בדור חדש, כך מדגישים שוב ושוב כל נציגי החברה ואת רב הטכנולוגיה ניתן היה למצוא כבר במודלים של שנה שעברה בעיקר הוא עיצוב חדש מבחוץ ומבפנים. כמו בעבר, מדובר בסדרת משאיות שכוללת משאיות לכל מגוון השימושים כמעט – אחודות ו"סוסים", 2,3 ו-4 סרנים, לעבודות עפר וכביש. טווח המנועים נפרש ממנוע בנפח 8.9 ליטר 230 כ"ס ועד מנוע 15.6 ליטר עם 580 כ"ס. בכל המנועים מלבד הקטן ביותר ניתן לבחור בין 2-3 תיבות הילוכים, כאשר לחלקן ניתן להצמיד מערכת "אופטיקרוז" שלמעשה הופכת את תפעול התיבה לאוטומטי, מלבד הזינוק בראשון, בו עדיין נדרש הנהג לתפעל את דוושת המצמד. אנשי סקניה טוענים כי אין מניעה טכנולוגית להפוך את תפעול התיבה לאוטומטי לחלוטין, אולם לטענתם רב הנהגים מעדיפים את השיטה הקיימת. לכל תיבות ההילוכים אפשר להוסיף ריטרדר מקורי של סקניה. ובקצה מערכת ההנעה יכול הקונה לבחור מבין מגוון סרנים להתאמה אופטימאלית של המשאית לצרכיו.