באוקטובר 1996 נכנסה מרצדס E קלאס לספר השיאים של גינס כסדאן המהירה בעולם. זו היתה E מהדור הקודם, כמובן, שעברה טיפול מקיף בסדנת בראבוס. בין השאר היא כללה מנוע מוגדל ל-7.3 ליטר, שייצר הספק של 582 כ^ס. נתוני היצרן באותה התקופה היו 4.9 שניות ל-100 קמ^ש ו-11.1 שניות ל-160 קמ^ש. המהירות המרבית הייתה מוגבלת (!) ל-330 קמ^ש. גם לדור הנוכחי של ה-E קלאס יש אחות מוצלחת מבית בראבוס. עד כדי כך מוצלחת, שהיא עקפה את קודמתה בשוברה את שיא המהירות במהלך מבחן של מגזין ^אוטו מוטור וספורט^ הגרמני. ה-E קלאס הנוכחית, שהוצגה כקונספט במתכונת בראבוס לפני כשנתיים, השיגה לאחרונה מהירות של 350.2 קמ^ש על מסלול נארדו שבאיטליה. ה-E היא קודם כל מנוע. מנוע שנמצא גם ב-S וב-SL, באדיבות בראבוס. החבר'ה בבראבוס לקחו את מנוע ה-5.5 ליטר V12 מה-S600 וה-SL600 והגדילו את נפחו ל-6.3 ליטר, תוך שהם מחליפים כמעט את כל חלקי המנוע בחלקים מחוזקים. שני מגדשי הטורבו המצורפים חוברו בצורה שונה מאשר במקור והתוצאה הסופית היא 640 כ^ס ב-5100 סל^ד ו-104.6 קג^מ המגיעים כולם ב-1750 סל^ד בלבד (!). עם הצגת המכונית הוצהרו נתוני תאוצה של 4.2 שניות ל-100 קמ^ש ו-12.9 שניות ל-200 קמ^ש, עם מהירות סופית של 340 קמ^ש, מה שאומר שאפילו בבראבוס לא היו מוכנים לתוצאה של המגזין הגרמני הידוע. המגזין אמנם התקשה לייצר את התאוצה המוצהרת מאפס ל-100 קמ^ש (נמדדו לרכב 4.5 שניות ארוכות) אך ל-200 קמ^ש התוצאה הייתה 11.7 שניות בלבד ול-300 קמ^ש 30.6 שניות בלבד, נתונים שלא נמדדו בעבר למכוניות סדאן. אך המנוע הוא לא הכל לפי בראבוס. על המכונית הולבשו צמיגי 19 אינץ' במידה 255/35 מלפנים ו-285/30 מאחור. המתלים הונמכו ב-30 מ^מ ונוספו מוטות פיתול. הבלמים שופרו לדיסקים בקוטר 375 מ^מ וקאליפרים בעלי 12 (!) בוכנות מלפנים ו-6 בוכנות מאחור (שם קוטר הדיסקים הוא 355 מ^מ ^בלבד^). בראבוס דאגה גם לעזרים אווירודינמיים משלימים בחזית ומאחור. כמובן שהאבזור הפנימי הוא מפנק ביותר, כצפוי ממכונית שעולה כמעט 300 אלף יורו – יותר מרוב מכוניות העל ודומה למחירן של רולס רויס ומאייבך!