הסיוויק החדשה עומדת בפני הצגה בחודשים הקרובים, ובינתיים משחררת הונדה פרטים על חלק מהמנועים החדשים שישמשו אותה. המנוע הראשון הוא בנזין בנפח 1.8 ליטר, המוצג כצפוי עם מערכת תזמון השסתומים המשתנה i-VTEC (שפירושה intelligent-Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). המערכת, שהוצגה עוד בסיוויק של 1989, עוברת כאן עדכון מתבקש, המשפר את אופן פעולתה. לטענת הונדה, המערכת מאפשרת במנוע ה-1.8 ליטר ביצועים מקבילים לשל מנוע 2.0 ליטר וכן תצרוכת דלק טובה משל מנוע ה-1.6 ליטר של הדור הנוכחי. הנתונים מספרים על 140 כ^ס ב-6300 סל^ד ו-17.7 קג^מ ב-4300 סל^ד. מערכת ה-i-VTEC מתזמנת את פתיחת השסתומים ליעילות מקסימלית בעת האצה בכדי לשפר את המומנט, ומאחרת את סגירת שסתומי היניקה בעת שיוט ועומס נמוך על המנוע, לשיפור תצרוכת הדלק. המערכת עובדת על מצב חיסכון בדלק בין 1000 ל-3500 סל^ד תחת עומס קל עד בינוני על המנוע. מערכת תזמון השסתומים נעזרת במערכת Drive-By-Wire לשליטה מדויקת על המצערת בעת שינוי התזמון וסעפת היניקה היא בעלת אורך משתנה לשיפור יניקת האוויר. המנוע החדש יוצג בסיוויק עם השקתה הקרובה. המנוע השני של הסיוויק החדשה הוא שיפור של המערכת ההיברידית שקיימת כבר בסיוויק IMA של הדור הנוכחי. IMA משמעותו Integrated Motor Assist, כלומר סיוע מנוע משולב. כשמה כן היא, משלבת מנוע חשמלי לעזרה למנוע בנזין, ליצירת ביצועים טובים תוך כדי צריכת דלק נמוכה ביותר. גם במקרה זה עוברת המערכת שינוי מתבקש המשפר בכ-20% את פעולתה ונותן לה ביצועים מקבילים לשל מנוע 1.8 ליטר רגיל. המערכת מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר המספק 95 כ^ס ב-6000 סל^ד ו-12.5 קג^מ ב-4500 סל^ד, כל זאת בסיוע מערכת VTEC, כמובן. אליו מחובר מנוע חשמלי המוסיף 20 כ^ס ב-2000 סל^ד ו-10.5 קג^מ בכל הטווח בין 0 ל-1160 סל^ד. את נתון ההספק מחברים לסכום של 115 כ^ס, בעוד נתון המומנט המשולב הוא כ-17 קג^מ מקסימליים, מה שנותן ל-IMA נתונים הדומים לשל מנוע 1.8. מערכת ה-i-VTEC במנוע זה מאפשרת שלושה מצבי פעולה: סיבובי מנוע נמוכים, סיבובי מנוע גבוהים, ומצב חוסר פעולה בו הצילינדרים אינם נעים. בעת התנעה והאצה מתונה עובדת המערכת על סיבובי מנוע נמוכים בשילוב המנוע החשמלי. בעת האצה מהירה עובדים שני המנועים בעוצמה מלאה, ובעת שיוט רגוע במהירות נמוכה עובד המנוע החשמלי בלבד ושסתומי כל הצילינדרים במנוע הבנזין סגורים. מצב זה מתרחש גם כאשר המכונית מאיטה, כאשר במהלך ההאטה מוטען המנוע החשמלי באנרגיה המשתחררת בעת הבלימה. כאשר המכונית איננה בתנועה מנוע הבנזין איננו עובד ותצרוכת הדלק היא אפס. הסיוויק ההיברידית תופיע ב-2006, מספר חודשים לאחר הצגת הדגם החדש. אנחנו נעדכן, כמובן.