ליגת ראלי רייד של נועם היימן נמצאת במגמת שיפור מתמדת בעונה האחרונה – הסדרת ההבדלה הטכנית בין הקטגוריות, סימון המסלולים, גיוון באופי המסלולים. הכל נראה כפוסע בכיוון הנכון לקראת ספורט מוטורי ראוי כאשר העניין יוסדר סוף סוף מבחינה חוקית. אבל מעל כל זה מרחף לפתע ענן קודר – בעקבות חילופי גברי בסקיילוק, נותנת החסות העיקרית של הליגה, החליטה זו האחרונה לנטוש את נושא התחרויות, משאירה את נועם תלוי באוויר, ללא מימון להמשך הפקת הליגה. אם לא תפתר סוגיה זו, יתכן שהאירוע בספיר היה שירת הברבור של ליגת ראלי רייד, וזה יהיה רע למשתתפים ורע לספורט המוטורי. אז בכל זאת, מה היה לנו? מסע הניווט נערך במלבן שנתחם ע^י הגבול עם ירדן, כביש כושי-צומת הרוחות ו^כביש הבסיסים^. לאחר שביום שישי נערך פרולוג במסלול קצר ועתיר פודרה ליד המנחת של עין יהב, זינקו המשתתפים בבוקרה של השבת מאותו מקום בדיוק. קטע קישור באורך 50 ק^מ לקח אותם אל נקודת המפגש של כביש הערבה ונחל חיון, שם התחיל קטע הניווט. לאחר הסיום שיבחו מרבית המשתתפים את קטע הקישור, שנותן לנהג אפשרות ^להתחמם^ לפני תחילת הניווט. מסלול הניווט, באורך 100 ק^מ, כלל נסיעה בזיפזיף בתוך תוואי הנחלים – נהיגה קשה ואיטית יחסית – יחד עם שבילים מהירים על המישורים שמסביב לנחלים. למרות פוטנציאל גבוה לפגיעות ותקלות (סלעים שמתחבאים בתוך הזיפזיף, חריצי זרימה שחוצים שבילים מהירים וכו') נרשם מספר נמוך יחסית של פרישות ובד^כ הסתכם הנזק בגלגל נטול אוויר. רק קבוצת אוטווויק, אחד השמות הבולטים בענף, ספגה מכה קשה כאשר חצי מהקבוצה נאלצה לפרוש בשל תקלות – אלון בטרקאן פרש עם צינור בלם שנתלש באחד מערוצי הנחלים, ואצל איציק אחיו מים שנשפכו בתא הנהג גרמו לקצר שהשבית את המגנום האדום. פרישה בגלל מים באירוע שנערך בערבה ביוני... מרפי במיטבו! בכל הקטגוריות נטשו קרבו עזים על ההולכה, כאשר כל תקר הופך את תמונת ההובלה ובחירת השבילים הופכת להיות קריטית. בשל אורכו הקצר של המסלול הפערים היו קטנים מאוד וקשה היה לפצות גם על הטעויות הקטנות ביותר. בקטגורית ^אב טיפוס 4X4^ היה הקרב העיקרי בין שי שמעוני מצוות מיצובישי-גתוס-כל גדר (למרות שלא ברור מדוע ^הודח^ שי מקטגורית ה^ג'יפים מקצועי^) לעומרי והילל סגל בפאג'רו T2 שלהם. ב^ג'יפים מקצועי^ נראה הפודיום כמו סולם פז^מ הפוך – ויקו אסולין הוותיק אחרי גיל ספורט המוכר ואנשי ^השביל הירוק^ החדשים לפני כולם. ב^ג'יפים סטנדרטי^ הסתיים הקרב העיקרי, בין איציק מיני לאלון אסולין, עם פרישתו האמורה של זה האחרון ונצחונו של איציק. אבל לא רחוק מאחריו הגיעה צוות ^טלפארם^ של משפחת שקל, שעלה לאחרונה מקטגורית המשפחות ומפגין ביצועים מרשימים. בקטגורית ^אב טיפוס 2X4^ נלחם צוות ^אוטו-סרטינה^, במה שהיה פעם סונומה, בבאגי אילתי, שהפסיד לבסוף במגרשו הביתי. ג'יפים מקצועי T2: 1 הראל גולסט+רז שפירא עמי גולסט מיצובישי פג'רו 2 גיל יצחקי+יואב גבע גיל-ספורט/נעמן מוטורס מיצובישי פג'רו 3 ויקו אסולין+צביקה יעקובי אוטוויק מיצובישי פג'רו אב-טיפוס T1 4X4: 1 שי שמעוני+גדעון בן שמואל, ד.נ. כל-גדר/גתוס מיצובישי, פג'רו 2 עמרי סגל + הילל סגל, ליוגב, פג'רו 3 אלון שחף+אורי יעקובוביץ, כריכיית הצבי, סופה אב-טיפוס T1- 2X4: 1 לירן סברוב+אייל אפרתי, סרטינה/אוטו, סונומה 2 חנן גולומבק באגי ג'יפים סטנדרטי: 1 איציק מיני, D-MAX, איסוזו D-MAX 2 ניצן שקל+בני זית, טלפארמה, פג'רו קינג 3 עופר קוקוס+אבישי בקר, אוטוויק מיצובישי, פג'רו ג'יפים מתחילים: 1 רונן שחר+דדי ארז+אלעד שבתאי, רסטה 4x4, ניסן ווינר 2 ארז חטר-ישי+אייל שוהם לנדרובר דיפנדר 3 מוטי אליעזר+רון גייצמן+עמיר מרגלית, TRT, איסוזו טרופר טרקטורונים - ספורט: 1 יובל שרון, פארק ניצנים אבנוע, פולריס פרדטור 2 איתי גיל+עמי אבלס פולריס פרדטור 3 אלון אסולין בומברדייר באחה DS טרקטורונים - 4X4: 1 זאביק משולם קליק-מחשבים בומברדייר 2 דניאל מילוא בומברדייר אופנועים: ערן וולנברג, ברווז אופנועים, KTM 525 2 אופיר לוק, ברווז אופנועים, KTM 525 3 רז הימן YZF 250