רנו חשפה היום פרטים מלאים על הדור החדש של הקליאו, שמכונה בחוסר יצירתיות (ולפי מדיניות השמות המקובלת בחברה) פשוט קליאו III או C. המכונית החדשה צריכה להיכנס לנעליים הגדולות של הקליאו 2, או בשמה בארץ – קליאו B, שמאז הצגתה ב-98 זכתה להצלחה לא מבוטלת. הקליאו C קיבלה את המראה המשפחתי החדש שנקבע ע^י המגאן ונראית גדולה בהרבה מהמוחלפת, לפחות בתמונות. בעצם היא לא רק נראית. הקליאו החדשה, שמבוססת על פלטפורמה B שפותחה עם ניסן, לא רק גדולה מהמוחלפת בכל ממד, כפי שמקובל באירועים מסוג זה, היא גם הגדולה ביותר בקטגוריה. בין השאר היא מצוידת בבסיס גלגלים של 257.5 ס^מ – ארוך ביותר מ-10 ס^מ מהקליאו B וגם משל מספר ^משפחתיות^ הנמכרות בישראל. אורכה של הקליאו C נושק לארבעה מטרים – 399 ס^מ אם לדייק – רוחבה עומד על 171 ס^מ וגובהה 149 ס^מ – גבוה בכמעט שישה ס^מ מהדגם המוחלף. מעניין לראות כי בכל הנתונים, מלבד הרוחב, יש הבדל משמעותי בין הקליאו C למודוס שהוצגה לפני כשנה ומבוססת על אותה פלטפורמה – המודוס גבוהה יותר (159 ס^מ), אבל קצרה משמעותית גם באורך הכללי (379 ס^מ) וגם בבסיס הגלגלים (248 ס^מ), כך שלרנו יש כיום שתי מתמודדות בשוק הסופר מיני, ש^תוקפות^ את השוק משני כיוונים שונים, ושתיהן אמורות להציע מרווח פנים מצטיין. אבל רנו טוענים שלא רק הממדים שייכים לקטגוריה הגדולה, אלא גם העידון ונוחות לטווחים ארוכים, בין השאר בזכות תשומת לב מדוקדקת לנושא בידוד הרעשים והרעידות (כולל גל ארכובה מיוחד במנועי הדיזל שאמור לתרום לחלקות העבודה בסל^ד נמוך). גם בתחום האבזור כוללת הקליאו מספר פריטים שהיו שייכים עד כה לקטגוריות בכירות יותר – כרטיס חכם כתחליף למפתח, פנסים עוקבי פניה (קיים רק במודוס) ותיבה ידנית בעלת שישה הילוכים (גם כאן – כבר פגשנו אותה במודוס). גם תחום המנועים מתיישר עם השאיפות ל^עלות כיתה^. המנוע החלש ביותר בהיצע הקודם – 1.2 60 כ^ס – אינו מוצע עוד ואל מנועי ה-1.2 ל' (75 כ^ס), 1.4 ל' (100 כ^ס) וה-1.6 ל' (110 כ^ס) – כולם עם שינויים לא משמעותיים לעומת המנועים הנוכחיים – יצטרף מנוע חדש בנפח 2.0 ליטר עם 140 כ^ס (לא נמסר איזה מנוע ישרת את גרסת הספורט). אגף הדיזל לא הוזנח, כמובן, ויכלול שלוש גרסאות של מנוע ה-1.5dCi המוכר – עם 70, 85 ו-105 כ^ס. תיבות ההילוכים יכללו תיבות ידניות 5 ו-6 הילוכים (בדיזל) , תיבה רובוטית (בבנזין הקטן ובדיזל הבינוני) ותיבה אוטומטית (ב-1.6 ל' וב-2.0 ל' בלבד). נתוני הביצועים לגרסת ה-1.6 ל' האוטומטית, שככל הנראה תהיה הרלבנטית ביותר בארץ (אלא אם קרסו ישכנעו את רנו לשדך תיבה אוטומטית גם ל-1.4 ל') הם 12.2 שניות במאוץ ל-100 ו-186 קמ^ש מרביים. רנו מצהירים כי הקליאו החדשה שומרת על המחויבות המשפחתית של רנו לבטיחות עם 6 כריות אוויר, עוגני איזופיקס בכל המושבים הרלבנטיים, ABS ואופציה לבקרת יציבות. בנוסף יש אפשרות להתאמה מיוחדת של המושב האמצעי בספסל האחורי לילדים, עם מתאם מיוחד למשענת הראש וחגורת הבטיחות. הקליאו C תחל להימכר באירופה מייד, אולם אלינו היא תגיע רק באפריל הבא, כמודל 2007. מחירים בארץ עדיין לא נמסרו, כמובן.