וולוו פרסמה היום נתונים על השינויים והעדכונים לדגמי 2006. החדשה העיקרית היא מנוע דיזל מחוזק, איתו מנסה וולוו ^להישאר בתמונה^ במרוץ החימוש שנערך כיום בתחום. המנוע החדש מפיק 185 כ^ס, במקום 163 כוחות הסוס שהפיק קודמו, בזכות מגדש חדש ושיפורים במערכת ניהול המנוע. המבנה הבסיסי – 2.4 ליטר, חמישה צילינדרים בטור – לא שונה. השיפור המהותי יותר הוא במומנט – שעלה מ-34.7 קג^מ ל-40.8 מכובדים. התוצאה היא זינוק למאה שמתקצר בשנייה ויותר לעומת דגמי 2005 (8.2 שניות מאפס למאה ב-S60 במקום 9.5 שניות, למשל). המנוע החדש ימצא את דרכו אל ה-S60, ה-V70 ואל דגמי ה-XC. בשתיים הראשונות תהיה אפשרות לבחור בגרסה חלשה של אותו מנוע, שתכונה 2.4D (בניגוד ל-D5). זו שומרת על נתונים זהים למנוע של 2005, אבל מייצרת פחות זיהום, בין השאר בזכות הוספת מסנן חלקיקים. אבל לא כל השיפור בתאוצה נרשם לטובת המנוע. לחלק מהשיפור אחראית תיבה אוטומטית חדשה בעלת שישה הילוכים שתותקן בגרסאות הדיזל ובדגמי ה-R. ה-S60R מקזזת בזכותה 0.8 שניות מזמן התאוצה למאה (6.4 שניות למאה במקום 7.2) וה-V70R מקזזת זמן זהה כדי להציג נתון של 6.7 שניות. התיבה החדשה תהיה זמינה רק מאוחר יותר השנה, מאוקטובר. עוד במחלקת השיפורים לדגמי 2006, או לפחות למרובי ההנעה שבינם, היא מערכת הנעה כפולה משופרת. המערכת החדשה, כמו הנוכחית, מגיעה מבית האלדקס, אולם אנשי החברה טוענים לזמן תגובה אפסי. לטענתם המערכת מחלקת את הכח כראוי עוד לפני שהספיק מי מהגלגלים לסבסב! מרשים, אם כי לא ברור כיצד זה מבוצע. בנוסף יודעת המערכת להעביר כח אל הגלגלים האחוריים בזמן תאוצה לשיפור האחיזה. עוד שיפורים, שלא ברור אם יגיעו לישראל, כוללים מערכת ניווט שיודעת להתחשב בדיווחי התנועה (בארץ עוד מחכים ל^גיור^ מפות שיתאימו למערכות הניווט הרגילות...) וגווני דיפוני פנים חדשים, חלקם בצבעים שלא מתקשרים עם וולוו דווקא. נקודה מעניינת היא כי ה-S80 לא מקבלת אף אחד מהשיפורים והשינויים, האם זהו רמז לכך שהמחליפה כבר באופק?