חברת MB Roadcars נוסדה לפני כשנתיים עם המטרה להציג מכונית על השואבת מאפיינים טכנולוגיית מעולם הפורמולה 1. לשם כך גובש צוות של שלושה מהנדסי F1, שתוצר עבודתם נקרא EOS, קיצור של Exigence Of Speed (ובעברית – דרישה למהירות). המכונית הוצגה בשבוע שעבר בתערוכת מונקו הקטנה והיוקרתית וכבר זכתה להשוואות למכונית העל מאמצע שנות ה-90 – המקלארן F1. כמו ל-F1, גם ל-EOS שלושה מושבים, כאשר הנהג יושב במרכז ושני הנוסעים קצת מאחוריו. אך יותר מעניין מתנוחת הישיבה היא יחידת הכוח - מדובר במנוע מרכזי בתצורת V8 ונפח של 4.0 ל' המספק 500 כ^ס ב-9500 סל^ד סטרטוספריים. הקו האדום אגב, מגיע ב-10,000 סל^ד עגולים. המומנט, למתעניינים, הוא 41.8 קג^מ ב-7500 סל^ד. הכוח מועבר לכביש באמצעות תיבת 6 הילוכים ידנית המעבירה את הכוח אל דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אל הגלגלים האחוריים, אשר נועלים צמיגי 20 אינץ' ברוחב 335 מ^מ. גם משקל יחידת הכוח נדיר, ועומד על 150 ק^ג בלבד, כאשר המכונית עצמה שוקלת רק 1000 ק^ג, תודות לשלדת סיבי-פחמן קלה במיוחד. יחס ההספק משקל ההיסטרי מביא את ה-EOS למאה קמ^ש ב-3.5 שניות בלבד ולמהירות מרבית גבוהה מ-320 קמ^ש. נתונים אלו מעניקים לה יתרון ביצועים גם מול מיטב התוצרת העדכנית כמו הפאגאני זונדה והפרארי אנזו, כאשר נתון האפס למאה הרשמי של שתיהן נופל בהשוואה ל-EOS – 3.6 ש' לזונדה ו-3.65 לאנזו. ואת כל זה עושה ^דורשת המהירות^ עם מנוע קטן בכ-2 ליטר לפחות מיריבותיה. המראה החיצוני של ה-EOS כבר פחות מוצלח לטעמנו, כאשר מהצד היא נראית אמנם כמו מכונית-על מן השורה, אך מאחור היא דומה מדי ללוטוס אליז ומלפנים היא מעלה תהיות באם מעצביה נותרו תקועים בשנות השמונים. לחלק מזה אחראיות יחידות התאורה המוזרות למראה והכנף הקדמית הפעורה, אשר כוללת אלמנטים אווירודינמיים מעולם הפורמולה 1 בכדי ליצור כוח הצמדה גדול ככל הניתן. גם מאחור שזורים אלמנטים כאלו, וזאת לראשונה במכונית נוסעים לטענת MBR. בכל הקשור לממדים, ה-EOS שומרת על אורך צנוע יחסית של כ-4.3 מטרים בלבד, אך מתפרשת לממדי רוחב וגובה מקובלים יותר בז'אנר: כ-2 מטרים לרוחב וכמטר אחד לגובה. מהנדסי הפרויקט טוענים כי השגת משקל נמוך ב-20% וכוח הצמדה גבוה ב-40% ביחס למתחרותיה נובעים מתכנון אווירודינמי הנלקח מניסיונם בעולם הפורמולה 1. המחיר, דרך אגב, גבוה בהתאם – 430,000 יורו. 20 מכוניות כאלו תיוצרנה בשנה לפי דרישות ספציפיות מצד הלקוחות, החל משנת המודל 2007.