הראלי הארוך בישראל, במהלכו חוצים המשתתפים את ישראל לאורכה, חוזר שוב, במתכונת חדשה. השינוי הראשון הוא בנותנת החסות – השנה זו יבואנית ניסן,פאסיפיק, שלוקחת חסות על הראלי כחלק מקידום המכירות של הפאת'פיינדר החדש. האם זה סימן כי ניסן מתכוונת להיכנס ברצינות לשוק רכבי הפנאי? נקווה. שינוי נוסף הוא הפיכת המסלול שחוצה את מרכז הארץ, מהשרון ועד השפלה הדרומית, לקטע קישור – בהחלט צעד מתבקש לאור בעיות שצצו באירועים קודמים שחצו את מרכז הארץ המיושב בצפיפות. הזינוק לקטע השני יהיה מפיטס שימוקם ליד קיבוץ גזר (הכוונה למקום תהיה ביום האירוע מכביש הגישה לגזר), שם גם יוכלו הצופים לחזות בצוותי הראלי מכינים את כלי נרכב לקראת המשך המסלול. כמו כן יהיה אפשר לעקוב אחר מיקום הצוותים בזמן אמת באתר הראלי. חידוש שלישי הוא השתתפות פעילה של כתבי רכב – שלושה צוותי ^עיתונות^ יזנקו לראלי, כולם בכלי רכב שנתרמו ע^י יבואנית ניסן. צוות אחד ישתתף בניסן פטרול ויכלול את און יעקובסון (מעריב), דני פרומצ'נקו (אוטו) והנווט ערן טאטא. שני הצוותים האחרים ירכבו ע^ג ניסן פאת'פיינדר: דרור ברלי (ידיעות אחרונות), יגאל שפילמן ורני פלג (הגה) בראשון, דני קושמרו (לא בדיוק כתב רכב, אבל חבר של כבוד בזכות אהדתו לתחום) ורפי כהן בשני. ההרשמה לראלי כבר כמעט נסגרה, אולם אנשי המרכז הישראלי לסיור הבטיחו לנו שגם מי שייצור קשר בתחילת השבוע הבא יוכל להירשם. תודת אנשי ^המרכז הישראלי לסיור^ נתונה לספונסרים שתמיכתם אפשרה את קיום הארוע: מענקי החסות בראלי ^ניסן חרמון אילת 2005^ פסיפיק יבואני רכב – ניסן פוינטר – איתור ומיגון לרכב הנפלד טכנולוגיות המכון למיפוי ישראל אילנס' – בית של קפה Jeeptrip.com גתוס