מרצדס ביצעה רענון מקיף של היצע המנועים שלה. רוב החידושים בראש החידושים: מנוע דיזל חדש ושרירי, החזק ביותר של מרצדס אי-פעם, שיערוך את הופעת הבכורה שלו ב-E-קלאס, E420CDI. זהו מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר המספק 314 כ^ס ב-3600 סל^ד ומומנט אדיר של 74.4 קג^מ ב-2200 סל^ד. המנוע מרשים לא רק בכוחו, אלא גם בטכנולוגיה העומדת מאחוריו: הזרקת מסילה משותפת דור שלישי, שני מגדשי טורבו עם גיאומטרית טורבינה משתנה, מיחזור גזי פליטה נשלט אלקטרונית, מצנן ביניים מקורר מים ומערכת פילטרים שלא דורשת טיפול הם רק חלק מהאמצעים הטכנולוגיים שאיפשרו למנוע החדש לספק 20% יותר הספק ו-30% יותר מומנט מקודמו ב-E400CDI. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת למנוע להיות חסכוני יחסית, עם נתון משולב של 10.7 ק^מ לליטר, לפי היצרן. נתוני הביצועים מצוינים עם 6.1 ש' מעמידה ל-100 קמ^ש ו-5.4 ש' בלבד מ-60 קמ^ש ל-120 קמ^ש בהילוך שלישי. המהירות הסופית מוגבלת כמובן – 250 קמ^ש. דגם ה-E420CDI מגיע עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית ומתלי אוויר כסטנדרט. המנוע צפוי להיות משודך לחלק מדגמי היצרן הנוספים בחודשים הקרובים. בנוסף לדיזל V8 מקבלת ה-E-קלאס עוד שני מנועים חדשים. ה-E280 מצויידת במנוע בנזין V6 מתקדם, בנפח 3.0 ל', המציע את אותה טכנולוגיה עדכנית כמו ה-V6 3.5 ל' שהושק אשתקד. גרסת שלושה-ליטר זו מפיקה 231 כ^ס ו-30.6 קג^מ, כאשר המומנט המירבי מתקבל על פני תחום רחב באופן יוצא דופן במנועים בלתי-מוגדשים: מ-2,400 ועד 5,000 סל^ד. התיבה הסטנדרטית עם מנוע זה ב-E-קלאס, אגב, היא ידנית 6 הילוכים... אך כמובן שניתן לקבל גם תיבה אוטומטית – ה-7G-Tronic המוכרת. ואילו בתחום הדיזל, גרסה חדשה היא ה-E320CDI, עם מנוע ה-V6 דיזל 3.0 ל' המצויין שהופיע לראשונה ב-M-קלאס החדשה, המספק 224 כ^ס ו-52 קג^מ ומשודך לתיבת ה-7G-Tronic האוטומטית כסטנדרד. עוד מרחיבה מרצדס את היצע גרסאות ה-4MATIC בעלות ההנעה כפולה של ה-E-קלאס. הן ה-E280 והן ה-E350 מוצעות עם הנעת 4MATIC, ובהמשך היא תשודך גם ל-E320CDI – וזו הפעם הראשונה בה מציעה מרצדס מכונית נוסעים-דיזל עם הנעה כפולה. לא רק ה-E-קלאס זכתה לרענון היצע המנועים. ב-C-קלאס מחליף מנוע בנזין V6 בנפח 2.5 ל' את מנוע ה-1.8 ל' המוגדש של גרסת ה-C230 (אם כי הכינוי נותר ללא שינוי). המנוע החדש מציע הספק של 204 כ^ס (לעומת 192 של מנוע הארבעה-צילינדרים היוצא), יחד עם רצועת מומנט רחבה של 25 קג^מ בין 2900 ל-5500 סל^ד. דגם ה-C240 מוחלף ב-C280, עם מנוע ה-V6 בנפח 3.0 ל' שהוזכר לעיל; מנוע זה מציע שיפור ענק של 61 כ^ס לעומת מנוע ה-2.6 ל' של ה-C240 היוצאת, שמספק רק 170 כ^ס. על מתיחת הפנים שעברה משפחת ה-CLK כתבנו בפירוט לא מכבר. במסגרת העדכון, כפי שצויין אז, מקבלת גם ה-CLK את מנועי ה-V6 החדשים בנפחי 3.0 ל', בנזין (CLK280, במקום ה-C240) ודיזל (CLK320CDI במקום ה-270 חמישה-צילינדרים), ואת מנוע ה-3.5 ל' בנזין V6 בעל 272 כ^ס (CLK350, במקום ה-320). גרסת הקופה זוכה למנוע דיזל נוסף – 4 ציל' 2.1 ל' 150 כ^ס המוכר מדגמים אחרים (CLK220CDI). ולסיכום, ה-CLS תקבל גם היא את מנוע ה-V6 דיזל 3.0 ל' העדכני, יחד עם תיבת 7 ההילוכים האוטומטית.