בברלין נחשפה השבוע מכונית על ייחודית מבית מייבאך, המיועדת לתצוגה ו... לבחינת צמיגים. מייבאך אקסלרו (Exelero) נושאת מנוע 5.9 ל' V12 בעל שני מגדשי טורבו, המייצר 700 כ^ס אדירים ב-5000 סל^ד ו-104 קג^מ אימתניים ב-2500 סל^ד, העוברים אל הגלגלים האחוריים. המכונית נבנתה לפי הזמנת חברת הצמיגים פולדה (Fulda), אשר תשתמש בה למטרת בחינת הדור החדש של צמיגי ספורט רחבים. היא נבנתה בעזרת מומחי דגמי האבטיפוס של סטולה האיטלקית, לפי מפרט מדויק של פולדה, ומהנדסי מייבאך נעזרו בסטודנטים מאוניברסיטת פורזהיים בגרמניה לצורך עיצוב הרכב הייחודי. זו איננה הפעם הראשונה שפולדה ומייבאך משתפות פעולה. ב-1938 נבנה דגם אווירודינמי מיוחד של המייבאך 38SW לצורך בחינת צמיגים של חברת פולדה, והאקסלרו נבנתה כפירוש מודרני של שיתוף פעולה זה. שמה נגזר מליין הצמיגים הגבוה של פולדה – הקאראט אקסלרו. כמו המכונית ההיסטורית, גם הפרויקט החדש נבנה לצורך בחינת צמיגים במהירות גבוהה. לכן הוא נלקח למסלול נארדו המעגלי באיטליה לצורך בדיקת מהירות, וייצר מהירות של 351.45 קמ^ש. עוד פרטים מעניינים על המכונית הייחודית: אורכה 5.89 מטרים, רוחבה 2.14 מטרים וגובהה 1.39 מטרים. בסיס הגלגלים הוא 3.39 מטרים והמשקל העצמי הוא 2660 ק^ג מכובדים מאוד. למרות המשקל הרב, המכונית מאיצה ל-100 קמ^ש ב-4.4 שניות בלבד. צמיגיה (מסוג קאראט אקסלרו כמובן) יושבים על חישוקים בקוטר 23 אינץ' והם ברוחב 315 מ^מ בחתך 25. עוד פרטים על האקסלרו תוכלו למצוא באתר הנושא את השם הגרנדיוזי ^הפרויקט^. רק אל תצפו לראות עוד מסוגה על הכבישים, מכיוון שמייבאך אינם מתכוונים לייצר עותקים נוספים.