מכונית יוקרתית בעלת הנעה אחורית מבית יונדאי? כן, גם לנו זה נשמע קצת מוזר, אבל היצרנית הקוריאנית מעוניינת לכבוש חלק מפלח שוק היוקרתיות בארה^ב, ולכן הודיעה השבוע על הצגת מכונית יוקרתית בשנת 2007. יונדאי מצטרפת ליצרנים יפנים ואמריקאים המציעים מכוניות יוקרה הנעה אחורית, במטרה להתחרות ביוקרתיות המצליחות מגרמניה. טויוטה עם מותג לקסוס, קאדילק עם ה-CTS מתוצרתה, קרייזלר ואחרים מנסים לנגוס בעוגת השמנת הזו. כעת מתכווננת לשם גם היצרנית הקוריאנית המתקדמת ביותר. נציגי יונדאי בארה^ב דווקא ציינו לא פעם כי הם מעוניינים בטנדר מבית יונדאי, שיתחרה בטנדרים האמריקאיים המצליחים. אך הנהלת יונדאי העולמית מעוניינת בהעלאת התדמית של המותג, ולכן מתעקשת על מכונית יוקרה. אנשי יונדאי אומרים כי לאחר הצגת המכונית הם יחליטו אם להשאיר אותה תחת שם המותג יונדאי, או ליצור מותג יוקרה חדש, כשם שעושות יצרניות יפניות בארה^ב (טויוטה עם לקסוס, ניסאן עם אינפיניטי, הונדה עם אקורה). המכונית תהיה כנראה מבוססת במידה כלשהי על פלטפורמת ה^אקווס^ (Equus) של יונדאי, הנמכרת בקוריאה עם מנועי V6 ו-V8 והנעה קדמית. בנוסף, הצהירו ביונדאי על כניסה לשוק המכוניות ההיברידיות ב-2006, עם קומפקטיות כמו יונדאי אקסנט וקאיה ריו (קאיה היא חברת בת של יונדאי).