האי סרדיניה באיטליה הוא אחד מהגדולים בים התיכון. זהו גם מיקום חדש יחסית למירוצי הראלי של ליגת ה-WRC, עם אירוע עפר שהחליף את ראלי האספלט המיתולוגי של סן-רמו בשנה שעברה. באירוע של סוף השבוע האחרון הוכיח את עצמו האי שוב כזירת קרב תובענית אך איכותית, אשר בה זרח כוכב אחד – סבסטיאן לואב. הנהג הצרפתי הצליח לייצר קצב מהיר מיריביו באופן עקבי וניצח עם הקסארה ב-8 מתוך 17 הסטייג'ים. גם השנה היה הראלי מהיר יחסית, כזה שכל טעות קטנה יכולה לעלות בו ביוקר, וכך למד מרקוס גרונהולם כשהתהפך עם מכונית הפיז'ו CC307 כבר בסטייג' השלישי, לאחר שהוביל את הראלי מתחילתו. טעות זו גרמה לו אומנם לאיבוד דקות יקרות, אך הוא הצליח להמשיך לשעוט ואף ייצר קצב מרשים בהמשך הראלי, מה שהחזיר אותו אל המקום השלישי לקראת סופו. מרגע ההתהפכות של גרונהולם הוביל לואב הצרפתי את הראלי בביטחון, כאמור, עד לניצחון. לואב שרד ואף ניצח את סטייג' 5, אשר בו התרסקו אל מחוץ למירוץ שלושה נהגים וביניהם פרנסואה דובאל בסיטרואן השנייה, שהיה ממוקם במקום השני. בעקבות אירועי סטייג' 5 עבר פטר סולברג לזנב בלואב, ועשה זאת לאורך כל המירוץ, אך בלי יכול ממשית לעמוד בקצב. האס של סובארו אף הודה במהלך היום השני שהוא איננו מסוגל לנצח את לואב, מכיוון שהפרש הזמנים פשוט גדול מדי ולואב שומר על קצב מהיר מדי. למרות זאת נלחם סולברג עד הסוף ואף ניצח את הסטייג' האחרון, כשהוא מסתפק בסיום במקום הכללי השני. מעניין לציין, כי בשנה שעברה המצב היה הפוך בין שני היריבים, כאשר סולברג היה המנצח בסרדיניה ולואב תופס את המקום השני. סיכום הנקודות מלמד כי לואב חטף מסולברג לא רק את הניצחון בסרדיניה אלא גם את המקום הראשון בטבלת הנהגים, עם נקודה הפרש לטובתו. דירוג ראלי סרדיניה: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 10 נק' 2. פטר סולברג (סובארו) – 8 נק' 3. מרקוס גרונהולם (פז'ו) – 6 נק' 4. מרקו מרטין (פז'ו) – 5 נק' 5. טוני גרדמייסטר (פורד) – 4 נק' דירוג נהגים לאחר המירוץ החמישי: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 35 נק' 2. פטר סולברג (סובארו) – 34 נק' 3. מרקו מרטין (פז'ו) – 28 נק' 4. מרקוס גרונהולם (פז'ו) – 26 נק' 5. טוני גרדמייסטר (פורד) – 24 נק' דירוג יצרנים לאחר המירוץ החמישי: 1. פז'ו – 54 נק' 2. סיטרואן – 43 נק' 3. סובארו – 36 נק' 4. פורד – 33 נק' 5. מיצובישי – 24 נק'