חברת פניקס, בעלת MG רובר מזה כ-5 שנים, הודיעה ביום שישי (15.4) על פיטורי 5,000 עובדים, הודעה שמקרבת את סופה של יצרנית המכוניות הבריטית הגדולה ביותר כיום. הצהרה זו מגיעה כשבוע לאחר ההודעה על הפסקת היצור במפעל בלונגברידג'. חברת שנחאי תעשיות רכב הסינית, אשר הייתה במגעים לרכישת רובר, הודיעה לפניקס ולממשלת בריטניה שהיא איננה מעוניינת בביצוע העסקה. מהלך זה גרר את מכתבי הפיטורין לעובדי רובר באופן מיידי, שכן הממשלה לא יכלה יותר להצדיק מתן כספי ציבור נוספים לצורך משכורת שבועית לעובדים, כפי שנתנה בשבוע שעבר. טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה, הודיע מיידית על הקצבת 150 מיליון פאונד לעזרה לעובדי החברה הקורסת. שרת המסחר והתעשייה של בריטניה, פטרישיה היואיט, אמרה כי היא מקווה שמנהלי הפניקס יתרמו מכספם הפרטי לטובת עובדי המפעל. ארבעת בעלי השליטה בפניקס עמדו תחת חיצי הביקורת כאשר הזרימו עשרות מיליוני פאונדים לכיסם בזמן שרובר הייתה במשבר. ראש איגוד עובדי התחבורה, טוני וודלי, ציין כי מקום עבודתם של כ-18,000 עובדים אחרים מספקי החלפים ורשת ההפצה של רובר, נמצא בסכנה. כ-1,000 עובדים נשארים עדיין לעבוד במפעל בבניית מנועים וסיום עבודה על מכוניות הנמצאות בבנייה. מה יהיה אצלנו, ומה עם לנד-רובר חשוב לציין כי חברת לנד-רובר היא חברה נפרדת בבעלות פורד. בניגוד ל-MG רובר, היא מצליחה למדי ואף נמצאת בתהליכי הרחבה של מאגר הדגמים שלה. חברת המזרח, יבואנית רובר ולנד-רובר בישראל, מודיעה כי היקף הפעילות של רובר בעסקיה הינו קטן ביותר, והיא משקיעה את מיטב מאמציה בלנד-רובר. עקב זאת, לא צפויים פיטורים בחברת המזרח. לחברת המזרח חשוב להבהיר כי לקוחות רובר לא יפגעו כתוצאה מההתפתחויות. האחריות על רכבים חדשים הינה קבועה בחוזה בין החברה ללקוחותיה, והחברה תספוג את אחריות היצרן. גם חלקי חילוף יסופקו במהירות, שכן חוזה החלפים נמצא בידי חברה חיצונית מזה מספר שנים.