במסגרת כנס של גופי התחבורה הציבורית, דיבר שר התחבורה מאיר שטרית על סדרי העדיפויות ביעדי משרדו. שטרית ציין כי בעשור האחרון מפגרת ישראל בכ- 22 מיליארד ₪ (ביחס לגודל התל^ג) בהשקעות בתשתיות התחבורה ביחס למדינות המפותחות. לדבריו, עושה המדינה מאמצים רבים לקידום הנושא בזמן האחרון. דוגמאות להשקעות פיתוח הן תכנית החומש של רכבת ישראל, פיתוח הרכבת הקלה בת^א ובירושלים, בניית נת^צים בערים הגדולות ויציאה למכרז לבניית הנתיב המהיר בכניסה לת^א. לדברי שטרית, מטרת תכניות אלו להוות אלטרנטיבה ראויה לרכבים הפרטיים, הפחתת תאונות הדרכים, חסכון ענק בעלויות למשק וצמצום זיהום הסביבה. בנוסף, הודיע השר כי בימים אלו מתוכננות הקמתן של רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליטניות, אשר אמורות לרכז תחת קורת גג אחת את כל גופי התחבורה הציבורית במרכזי האוכלוסייה הגדולים. השר דיבר על יוזמתו להכנסת ^כרטיס חכם^ בתחבורה הציבורית, אשר יהיה שמיש בכל אמצעי התחבורה.