כאשר הושקה המוסטנג החדשה, היה ברור כי גרסאות ^קוברה^ קרביות הן רק ענין של זמן – אבל כנראה איש לא ציפה לכך שהקוברה הראשונה תהיה עד כדי כך קרבית. בתערוכת ניו-יורק חושפת היום פורד את ה^שלבי קוברה GT500^, ומעניין לראות שהשם מוסטנג כלל אינו מופיע בכינוי... בדיוק כמו פעם. אכן, ההיסטוריה חוזרת: GT500, כמובן, היה כינוייה של המוסטנג האולטימטיבית שיצר קרול שלבי בשנות ה-60, ואשר הפכה מאז למיתוס. פחות מ-15,000 יחידות מהשלבי קוברה המקורית יוצרו וכיום המכונית – ^אלינור^ בכינויה המפורסם מהסרט ^עקיצה ב-60 שניות^ – היא פריט-אספנים נחשק. והנה, כמעט 40 שנה מאוחר יותר, אותו קרול שלבי מעורב שוב בפרוייקט הקוברה, הפעם בשיתוף זרוע-הביצועים של פורד, SVT. לא ברור עד כמה תרומתו בפועל של שלבי משמעותית, אך העיקר שהשם מתנוסס על המכונית... בליבה של ה-GT500 המודרנית שוכן מנוע V8 בנפח 5.4 ל' עם מגדש-על, גרסה משופרת של המנוע שהניע את המוסטנג קוברה R שיוצרה בהיקף מוגבל של 300 יחידות בלבד בשנת 2000. אותו מנוע משמש גם את גרסת המירוצים של המוסטנג, FR500, שכבר הספיקה לערוך השנה בכורה מוצלחת ולנצח במירוץ הראשון בו נטלה חלק. ב-GT500 מפיק המנוע מעל 450 כ^ס – החזק ביותר במוסטנג כלשהי אי-פעם – יחד עם מומנט של 62 קג^מ (באנגלית זה מסתדר יותר טוב: 450 ליברה-רגל...). למנוע משודכת תיבה ידנית 6 הילוכים. דגמי מוסטנג-קוברה קודמים זכו לקבל מיתלים אחוריים נפרדים במקום הסרן החי, אך במקרה זה בחרה פורד להשאר עם הסרן הקשיח, בדיוק כמו בגרסת המירוץ המוזכרת לעיל. המיתלים, כמובן, עברו טיפול מקיף של כיול מחדש, הקשחה, הנמכה וכו'. גם הבלמים שודרגו וקוטרם מגיע ל-35.5 ס^מ מלפנים ו-33 ס^מ מאחור. החישוקים הם בקוטר ^19 ומיותר לציין כי הפנים והחוץ זכו גם הם לטיפול הולם, כולל פסי-המירוץ הבלתי נמנעים לכל אורך חלקה העליון של המכונית. וכן, במקום לוגו הסוס הצוהל בחרטום מופיע כעת נחש... ה-GT500 שתחשף היום בניו-יורק מוגדרת כמכונית-תצוגה – אך זו הגדרה סמנטית. פורד מצהירה כי הגרסה הסדרתית תצא לשוק כבר בשנה הבאה.