במשך שנים חיו ה-SUV הגדולים באושר עם הספקי מנוע באזור ה-250-200 כ^ס, קצת יותר, קצת פחות. אח^כ, עם עלית הפופולאריות של הקטגוריה באמצע שנות ה-90, והופעת מתחרים חדשים בקטגורית השטח-יוקרה, החלו ההספקים לטפס, חוצים את קו 300 כוחות הסוס וממשיכים צפונה. הביצועים הפכו מ^מספקים^ ל^מהירים^, אבל מרוץ החימוש נמשך כשבשיא אוחזת כיום פורשה, עם הקאיין טורבו על 450 סוסיו (ויש אפילו גרסה עם 500 כ^ס!). אבל אם חשבתם שביצועים שמשפילים כל קומפקטית חמה יספקו את הלקוחות, או לפחות את אנשי השיווק, אתם טועים. לנד-רובר אך סיימה להכריז על הגרסה החזקה ביותר אי-פעם של הריינג', שקיבלה את מנוע ה-V8 המוגדש של יגואר, וכבר היא משחררת פרטים על גרסה עתידית חזקה עוד יותר, הרבה יותר, באדיבות אסטון-מרטין. כמה חזקה? 390 הסוסים המרשימים של גרסת השרירים הנוכחית מחווירים קמעה אל מול שמועות רשת המדברות על השתלת מנוע ה-V12 בנפח 5.9 ליטר של האסטון-מרטין וונקוויש S, על 528 סוסיו, בחזית הריינג'. גם אם נניח כי לנד-רובר ימתנו מעט את הלב הפראי לפני ההשתלה בגוף המגודל (כפי שעשו למנועי יגואר), עדיין מדובר בצירוף מרשים ביותר. לפי הדיווחים מלנד-רובר, ניתוח ההשתלה הושלם בהצלחה באב-טיפוס ראשון, אולם יש עוד דרך ארוכה עד גרסת הייצור. כזו, שבין השאר, תכלול מיקום מוצלח יותר למצבר, שכרגע מאכלס את המושב הקדמי... לפי אנשי לנד-רובר, אחת הסיבות להתארכות הפיתוח היא הצורך להפנות משאבים לפרויקטים ^בוערים^ יותר של החברה – פיתוח מחליף לפרילנדר, למשל. ואנחנו תוהים, אם לנד-רובר אכן יוציאו ריינג'-רובר עם 500+ כ^ס במקור, מה יעשו סדנאות השיפורים?