מהירות מירבית תמיד הקסימה את חובבי הרכב, וכמה שיותר מהר יותר טוב. ברוח זו פעלו סדנת ספורטק השוויצרית ויצרן מכונית העל השוודי, קוניגסג, כשטרחו ועמלו במטרה לשבור את שיאי המהירות הקיימים. סדנת ספורטק השווצרית השתמשה בקאיין של פורשה במטרה לשבור את שיא המהירות ל-SUV וחצית מחסום 300 הקמ^ש לראשונה בקטגוריה. הנתון המדוייק עומד על 308.45 קמ^ש, שיפור נאה לשיא הקודם שנקבע בשנת 2003 ועמד על 282 קמ^ש. אז איך ספורטק עשו את זה ? לקחו פורשה קאיין טורבו – לא ממש ^עגלה^ בפני עצמו – החליפו מגדשים וגלי זיזים, הוסיפו מערכת פליטה פתוחה, עבדו על הטיונינג והצליחו להשיג לא פחות מ- 700 כ^ס וכמעט 87 קג^מ. למנוע עוזרים שיפורים אירודינמיים תוצרת הסדנה והתוצאה היא מהירות מרבית, מדודה, של 308.45 קמ^ש, כמו גם זינוק ל-100 שאורך רק 4.2 שניות (הרבה פחות מ-M5, למשל) והגעה ל-200 תוך 14.6 שניות בלבד. לא רע בשביל SUV מגודל ששוקל 2.5 טון. מי שמעוניין, יכול להזמין מכונית זהה לזו שקבעה את השיא מספורטק. תתקשרו ותבקשו שיארזו לכם SP600M אחת. עוד שיא מהירות שנשבר לאחרונה הוא השיא למכונית סדרתית, אם כי ההגדרה של ^סידרתית^ היא רחבה מאוד. קוניגסג השוודית עשתה זאת עם ה-CCR, גרסה מחוזקת ל-CC ה^רגילה^. עוד כשהוצגה ה-CCR לפני כשנה טענו בקוניגסג שה-800 פלוס כ^ס שלה מספיקים לקרוב ל-400 קמ^ש ומסתבר שהם דייקו. ה-CCR קבעה שיא מהירות של 387.87 קמ^ש, קמ^ש וקצת יותר מהשיא הקודם,בו החזיקה המקלארן F1 במשך כעשור!