התכנית של מאזדה היתה לחשוף את ה-MX-5 החדשה ב-28 בפברואר, ערב פתיחת תערוכת ז'נבה, ועד אז לעורר את התאבון עם תמונת ה^ריגול^ שפורסמה כטיזר. התכניות השתבשו מעט - לא ברור איך זה קרה - ותמונות רשמיות עם נתונים טכניים דלפו החוצה שבוע לפני המועד המתוכנן. קורה... 16 שנים עברו מאז הראתה מאזדה הקטנה לתעשיית הרכב שאפשר ליצר רודסטר עממית ומהנה לנהיגה. ועל אף היותה בת 16 עדין נחשבה המיאטה על ידי רבים לרודסטר המהנה ביותר והמוצלחת ביותר. כמה מוצלחת? למעלה מ-600 אלף יחידות יוצרו במהלך השנים. בימי מתקפת הזום-זום של מאזדה ברור היה שגם אגדה בחייה כמו המיאטה תאלץ לקבל יורשת ברוח התקופה. מבחינת עיצוב לא נעשו שינויים מרחיקי לכת. הקווים הקלאסיים של המיאטה נשמרו ובולט לעין בעיקר החרטום החדש בהשראת האיבוקי עם פנסים צרים ומוארכים, הנכללים במסכה הקדמית יחד עם הפגוש וכונס האוויר שמזכיר את הדור הראשון של המיאטה. מבט מאחור מגלה זהות כמעט מוחלטת לדגם הפורש מלבד הפיכתם של הפנסים האחוריים לשקופים כמנהג מאזדה לאחרונה וצמד מפלטים, אחד בכל צד. גם מבפנים אין מהפכה גדולה. קווי העיצוב הפשוטים נשמרו עם שדרוגים למתגים וקונסולה מרכזית מודרניים. השמועות דיברו על כך שה-MX-5 החדשה תשתמש בפלטפורמה מקוצרת של ה-RX8 ואכן כך, ה-RX8 תורמת את הפלטפורמה ל-MX-5 החדשה. ה-MX-5 עברה גידול מתבקש בממדים והיא ארוכה ב-2 ס^מ מהפורשת ומגרדת את קו ה-4 מטרים (3.995 מ') אך בסיס הגלגלים הוארך ב-6 ס^מ ל-233 ס^מ, מה שיתרום למרווח פנים משופר לעומת הדגם היוצא. המיאטה החדשה גם רחבה יותר ב-4 ס^מ (172 ס^מ) וגבוהה ב-2 ס^מ (124 ס^מ). יחד עם מפשקי סרנים רחבים יותר (149 ס^מ מלפנים, 149.5 ס^מ מאחור) וחלוקת משקל של 50:50 בין הסרנים טוענים במאזדה לשימור ואף שיפור היכולת. המיאטה החדשה תציע שני מנועים: 2.0 ליטר עם 160 כ^ס ו-1.8 עם 126 כ^ס כאשר תיבת ההילוכים היא ידנית בת 6 מהירויות. נתוני הביצועים כמו גם נתון המשקל המסקרן טרם נחשפו. במאזדה מדגישים את השיפור ברמת הבטיחות עם שתי קשתות התהפכות בצורת U מאחורי המושבים וכריות אויר להגנה על הראש. על הנייר יש ל-MX5 נתוני פתיחה טובים אך רק על הכביש תוכל ותצטרך להוכיח האם נשמרה רוח המיאטה המקורית.