כל נושא ה^רטרו^ כבר הפך לעניין של קבע בתערוכות הרכב. כמעט בכל תערוכה נוכל למצוא דגם תצוגה שנותן כבוד לדגם בעל מסורת מפוארת. פורד, פולקסוואגן, פיאט, לנצ'יה... כולן ועוד שלחו ידן אל ארנק הרומנטיקה של העבר. וכן, גם בתערוכת ז'נבה זכינו ללטרת דגמי הרטרו, אך הפעם מצד שתי סדנאות עיצוב פרטיות שמצדיעות לשתי אגדות איטלקיות של שנות ה-70. הראשונה היא סדנת פנומנון (Fenomenon) הבריטית שמציגה יורשת מודרנית ללנצ'יה סטראטוס. הסטראטוס המקורית הייתה אחת ממכוניות הראלי האגדתיות של כל הזמנים – עם מנוע מרכזי של פרארי דינו, הנעה אחורית ועיצוב מחודד ומרהיב, היא שבתה את לב חובבי הספורט (וגם כמה גביעים) במסלולי הראלי של שנות ה-70. הסטראטוס של סדנת פנומנון שומרת על קשר מובהק לסטראטוס המקורית הן בפרופורציות ובעיצוב והן במבנה. כמו בסטראטוס המקורית, גם כאן פועם מנוע פרארי המותקן במרכז המרכב – V8 בנפח 3.6 ליטר עם 425 כ^ס, שנלקח מה-360 צ'לאנג' סטראדלה. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים סיקוונסיאלית בת 6 מהירויות ודיפרנציאל מוגבל החלקה. עם נתון משקל קליל של 950 ק^ג בלבד הביצועים מרשימים: כ-4 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של למעלה מ-300 קמ^ש. עוד נקודת דמיון לסטראטוס המקורית, שגם היא החלה את דרכה כמכונית תצוגה (של ברטונה), היא העובדה שאנשי החברה מבטיחים כי אם יווצר ביקוש מספיק, הסטראטוס החדשה תגיע לייצור, ואפילו מציגים תמונת אילוסטרציה של דגם ראלי... הפרוייקט השני הוא של בית הספר לעיצוב IED, שהחליט לעצב יורשת מודרנית לפיאט X1/9, שנודעה בשם החיבה ^בייבי פרארי^ בזכות העיצוב והמנוע המרכזי. מכונית התצוגה ,שנקראת X1/99, היא יותר תרגיל עיצובי מאשר פיתוח ממשי. ב-IED בנו על בסיס הפונטו מכונית שנראית כטארגה קופה עם מנוע מרכזי והנעה אחורית (כמו ה-X1/9 המקורית), אך לא ברור אם הסדנה אכן העבירה את המנוע ממיקומו המקורי בקדמת המרכב – לא נמסרו פרטים טכניים כלשהם. למען האמת, ה-X1/99 נראית כמו הצעה לא רעה ליורשת לברקטה.