בדוכן טויוטה בתערוכת ז'נבה הוצגו שני מנועי דיזל חדשים שימצאו את דרכם לחרטום האוונסיס (וגם לחרטום הלקסוס IS החדשה). שני המנועים חולקים נפח ומבנה זהים אבל שונים בתוצאה הסופית. שני המנועים הם בנפח 2.2 ליטר המחולקים לארבעה צילינדרים, ההזרקה היא בשיטת המסילה המשותפת והמבנה על טהרת האלומיניום, מה שמאפשר משקל קל במיוחד (נמוך ב-11% משל מנוע ה-2.0 ליטר דיזל הנוכחי של טויוטה). המנוע הראשון מפיק 148 כ^ס מכובדים-סטנדרטיים ו-31.6 קג^מ בעוד השני, המתהדר בכינוי Clean Power, מפיק 175 כ^ס ו-40.8 קג^מ – וזה כבר נתון מכובד מאוד. ההבדלים מתבטאים בלחץ הזרקה שונה וביחס דחיסה שונה – המנוע החזק יותר מציע את יחס הדחיסה הנמוך ביותר במנוע דיזל כיום – 1:15.8 בלבד – מה שמאפשר, לטענת טויוטה, זמן התחממות קצר יותר, טיפוס מהיר יותר בסל^ד והפחתה של הרעש והרעידות. טויוטה טוענים גם לפליטת מזהמים נמוכה במיוחד במנוע החזק יותר (ומכאן שמו), בין השאר בזכות מערכת מסנני חלקיקים מתקדמת. שני המנועים משודכים לתיבה ידנית חדשה בעלת שישה הילוכים ומניידים את האוונסיס בקצב ראוי – 9.3 שניות למאה במנוע החלש יותר ו-8.6 שניות במנוע החזק יותר. שיווק המנוע החלש יותר יחל כבר ביוני הקרוב, בעוד המנוע החזק יותר יגיע לאולמות רק בתחילת 2006. בכל מקרה, עם תיבה ידנית בלבד, הסיכוי שהאוונסיס דיזל תהפוך למראה נפוץ על כבישי הארץ הוא קטן.