כבר זמן מה מסתובבות שמועות על דור חדש ללאנסר איוו, רפליקת הראלי של מיצובישי, בפורומי המכוניות השונים – עכשיו זה רשמי. היום הודיעה מיצובישי כי החל ממחר תחל מכירת הדור החדש של הלאנסר איוו, בינתיים ביפן בלבד. הדור החדש לא כולל מהפיכות דרמטיות לעומת הדור השמיני אלא מתרכז בשיפור הקיים, שנחשב למוצלח למדי (גם על ידנו). האיוו 9 תשווק ביפן בשלוש גרסאות הנבדלות זו מזו לא רק בגימור, אלא גם במכלולים המכניים. הגרסה הבכירה, או לפחות היקרה ביותר, היא ה-GSR שזוכה לתיבת הילוכים חדשה בעלת שישה הילוכים, שינוי בסעפת הכניסה לטורבו (שמוריד את מיקום שיא המומנט מ-3,500 סל^ד ל-3,000, בעוד הערך נשאר זהה – 40.8 קג^מ), מערכת בקרת סבסוב ודיפרנציאל מרכזי אלקטרוני משופרים, חישוקים חדשים וקלים יותר, בידוד משופר ועוד. נתון ההספק לא צויין אך גם הדגם הקודם הגיע למגבלת ההספק בשוק היפני, 280 כ^ס. גרסת ה-RS היא הזולה במשפחה ומוכוונת מסלול יותר – המשקל קל (על חשבון בידוד רעשים, בין השאר), דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בא במקום מערכת בקרת הסבסוב, הטורבו מוותר על הסעפת החדשה אבל מניפת המדחס היא עכשיו מסגסוגת מגנזיום (במקום אלומיניום), מה שנותן עוד 0.7 קג^מ ותגובת טורבו משופרת. ה-RS גם נשארת עם חמישה הילוכים, בעיקר בשל עמידות טובה יותר של תיבה זו בעומסים גבוהים. רמת הגימור האמצעית – ה-GT – משלבת בין העולמות: מערכת הנעה וטורבו מה-RS, גימור ובידוד מה-GSR. חוץ מהשינויים בטורבו קיבל המנוע גם את מערכת תזמון שסתומי היניקה המשתנה של מיצובישי, הנקראת MIVEC, אולם חוץ מנתון המומנט שהוזכר לא נמסרו נתוני ביצועים, מלבד העובדה כי צריכת הדלק שופרה בשלושה אחוזים שלמים.