קאדילק לאירופה

קאדילק מתכוונת להסתער על השוק האירופאי עם סדאן קטנה ויוקרתית

אין זה סוד שמכוניות אמריקאיות לא ממש מצליחות באירופה. משני צידי האוקיאנוס יש הרי טעם שונה מאד וגישה שונה. ל-GM יש תכניות לשנות את המצב הזה, ובתערוכת ז'נבה הקרובה יתבצע צעד בכיוון באמצעות מותג היוקרה של GM, קאדילק. בז'נבה תציג קאדילק גרסת-אבטיפוס של דגם חדש, הקטן ביותר בהיצע: ה-BLS, משפחתית-גדולה (סגמנט D) שמיועדת להתחרות בפלח העליון של הקטגוריה כנגד האירופיות-פרימיום – ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C-קלאס ואודי A4. המכונית החדשה מיועדת, יש לציין, לא רק לשווקי אירופה אך זהו היעד המרכזי. מרכיבי עיצוב הדור-החדש הזוויתי של קאדילק נשמרו גם ב-BLS אך בניגוד לאחיות הגדולות, ה-CTS וה-STS, שעשו תפנית לכיוון ההנעה האחורית, המגמה לא נמשכה ב-BLS. לקאדילק אין זמן ואין צורך לפתח פלטפורמת הנעה אחורית קטנה כאשר יש פלטפורמת הנעה קדמית זמינה. ה-BLS יושבת על פלטפורמת 'אפסילון' של האופל וקטרה/סאאב 9-3/שברולט מאליבו ובקרוב גם פיאט כרומה. בסיס הגלגלים אמנם לא נמסר אך יתר המידות ידועות ותואמות את המקובל בקטגוריה (אורך 468 ס^מ, רוחב 176 ס^מ, גובה 145 ס^מ). ה-BLS תציע 3 מנועי בנזין וגם דיזל, כמתבקש בשוק האירופאי. כל המנועים מוגדשי-טורבו: המנוע הבכיר בהיצע יהיה 2.8 V6 כמו זה שעליו הוכרז זה עתה בסאאב 9-3, המבוסס על המנוע הבלתי-מוגדש הקיים ב-CTS. לצידו יופיעו צמד מנועי 2 ליטר בהספקים שונים, כנהוג בסאאב ובאופל. יחידת הטורבו-דיזל, הראשונה אי-פעם אצל קדילאק, תהיה מנוע ה-1.9 ל' המופיע בכינויים שונים באופל, פיאט וסאאב, אשר פותח על-ידי מיזם המנועים האירופי המשותף של פיאט ו-GM. במפתיע, כל המנועים יוצעו עם אפשרות לתיבה אוטומטית או ידנית. עקב היעוד העיקרי לשוק האירופי, גם היצור יתבצע באירופה. השיווק בפועל יחל באביב 2006.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.