בשעה טובה חושפת סיטרואן את ה-C6, מכונית הסלון החדשה שלה, בגרסתה הסדרתית. המכונית תוצג לציבור בתערוכת ז'נבה בעוד פחות מחודש – שש שנים (!) בדיוק אחרי הצגת מכונית-הקונספט המקורית בתערוכת ז'נבה 1999. האם זה מאוחר מדי? והאם בכלל יש טעם ליצרן צרפתי לנסות ולהכנס לקטגוריית הסלון, הנשלטת בלעדית על-ידי המשולש הגרמני של מרצדס-ב.מ.וו-אודי? יאמר לזכותה של סיטרואן כי ה-C6 הסדרתית שומרת על נאמנות למקור. קוי העיצוב הזורמים נותרו בעינם, כולל קו החלון האחורי שמסתיים קצת לפני קצה תא המטען ומותיר עכוז בולט קלות. הבעיה היא כי שש שנים הם נצח בעולם הרכב, והמכונית שנראתה אז עתידנית וחלקלקה נראית היום – לטעמנו - מעט מיושנת, עוד לפני שהגיעה לאולמות התצוגה. אבל אין לחלוק על כך שהעיצוב מקורי. סיטרואן לא מסרה הרבה פרטים טכניים של ממש, אך מספרת על תא נוסעים מרווח ביותר, עם דגש מסורתי על נוחות ופינוק לנוסעים. רשימת האבזור אכן מרשימה וכוללת בין היתר מושבים מחושמלים לא רק מלפנים אלא גם מאחור. הנהג נהנה מתצוגה עילית של נתונים חיוניים וכל הנוסעים נהנים מבקרת אקלים מתוחכמת ומפוצלת ימין-שמאל וקדימה-אחורה. יש גם חיישני חניה מלפנים ומאחור, פנסים עוקבי-פניה, מתלים אדפטיביים (לא היינו מצפים למשהו אחר ממכונית סלון הנושאת את השם סיטרואן), ומערכת להתראה על סטייה מנתיב. בתחום המכני הוזכרו בינתיים שני מנועי V6, בנזין 3.0 ל' המוכר (215 כ^ס) ו-2.7 ל' HDi (עם 208 כ^^ס), אותו מנוע שפותח במשותף עם פורד ועורך כאן הופעת בכורה במכונית סיטרואן. שני המנועים יגיעו עם תיבות אוטומטיות 6 הילוכים. אין ספק שה-C6 מציעה הופעה ייחודית, ואפשר להניח כי היא גם תהיה המכונית הנוחה ביותר בקטגוריה שלה – בדיוק כפי שה-C5 היא הנוחה ביותר בין המשפחתיות-הגדולות. השאלה היא האם זה יספיק בים שורץ-הכרישים של קטגוריית הסלון האירופית.