כבר לפני כחודשיים חשפה פולקסווגן תמונות ראשונות ולא מעט פרטים לגבי הפאסאט החדשה. אתמול, כשבועיים לפני שתעמוד באור הזרקורים בז'נבה, נערכה החשיפה הרשמית לעיתונאים ופורסמו הנתונים המלאים לדגמים הראשונים שיצאו לשוק. תחילת השיווק באירופה תתבצע מיד לאחר התערוכה, וכפי שכבר פורסם, בשלב הראשון יוצעו ארבעה מנועים, שניים בנזין ושניים דיזל: 1.6 ל' FSI (הזרקה ישירה) ו-2.0 ל' FSI, עם 115 ו-150 כ^ס; 1.9 ל' TDI עם 105 כ^ס, ו-2.0 ל' TDI עם 140 כ^ס. ארבעת המנועים יצאו לשוק עם תיבות ידניות בלבד (!) בעלות 6 הילוכים, ורק מאוחר יותר יתווספו אופציות אוטומטיות, גם הן 6 הילוכים, לשני מנועי הבנזין, ותיבת DSG רובוטית כפולת-מצמדים למנוע ה-TDI שני-ליטר. סביר להניח כי גרסת ה-FSI הגדולה יותר, עם תיבה ידנית, תהיה האופציה המועדפת בשוק הישראלי; בינתיים פורסמו נתונים טכניים מלאים רק לגרסה הידנית של מנוע זה, ואנו יכולים לספר כי התאוצה ל-100 קמ^ש אורכת 9.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 213 קמ^ש. להיצע המנועים יתווספו בהמשך מנוע ה-1.6 ל' הותיק בעל שמונת השסתומים, עם 102 כ^ס ותיבה ידנית (5 היל') בלבד, כאופציית-כניסה זולה, ומצד שני – מנוע ה-2.0 ל' FSI טורבו של הגולף GTI, עם 200 כ^ס, שכמו מנועי ה-FSI האחרים יוצע עם תיבות 6 הילוכים ידנית ואוטומטית; ולהיצע הדיזל תתווסף גרסה חדשה וחזקה יותר של מנוע ה-2.0 ל' TDI, עם לא פחות מ-170 כ^ס, ומומנט מרבי של 35.7 קג^מ. ברבעון הרביעי של 2005 יופיע המנוע האחרון בהיצע –3.2 ל' V6 FSI בעל 250 כ^ס. בצד הטכני לא פורצת הפאסאט גבולות חדשים ואינה מציגה טכנולוגיות מהפכניות. עם זאת, תכנון השלדה החדש אפשר השגת שיפורים דרמטיים בקשיחות: העמידות בפיתול השתפרה ביותר מ-50%, וזאת למרות שהמרכב החדש אינו כבד מקודמו. במיתלים, מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי חדש מאחור, נעשה שימוש ברכיבי אלומיניום לחסכון במשקל. כל גרסאות הפאסאט מקבלות בקרת יציבות דינמית, ESP, כסטנדרד (כמו גם מינימום של 6 כריות אויר, עם אופציה ל-8); מוצעת גם בקרת יציבות משופרת הכוללת ייצוב נגרר (Trailer Stabilisation), במכוניות שיצויידו בוו-גרירה. ההגה מקבל, בהתאם לצו האופנה, תגבור אלקטרו-מכני, ובלם החניה מופעל אלקטרונית באמצעות כפתור. התמונות החדשות שפורסמו מראות עיצוב חיצוני מוצלח לטעמנו, עם גריל חדש כפי שנראה קודם לכן במכוניות-התצוגה של פולקסווגן. לפי ההודעה לעיתונות, גריל זה יאפיין ליין חדש של מכוניות פולקסווגן שהפאסאט היא הראשונה בהן. בפנסים האחוריים נעשה שימוש בתאורת LED, ונורות LED ישמשו גם לתאורת-האיתות המובנית במראות ברמות הגימור היותר-גבוהות. העיצוב הפנימי מאופק אך מוצלח גם הוא לטעמנו. התמונות משמאל – שפטו בעצמכם. באירופה הפאסאט החדשה היא דגם חשוב ביותר עבור פולקסווגן; אצלנו יהיה צורך בנס שיתחולל בשערי המטבע כדי שהפאסאט תחזור לימי גדולתה, כאשר נאבקה על הבכורה בקטגוריית המשפחתיות-הגדולות.