פעם, בתחילת שנות ה-90, פרח שוק רכבי השטח בשל ההכרה בהם כרכבי עבודה מבחינת רשויות המס. לפני עשור נסגרה הפרצה-הקוראת-לעוסק הנ^ל, אבל עדיין זכו רוכשי רכבי השטח לבונוס מהמדינה – מס קניה מופחת בשיעור של 75%, במקום 95% המוטלים על מכוניות פרטיות – בשל הגדרתם (או יותר נכון – אלו מבינם שגובהם עולה על 175 ס^מ) כרכב מסחרי. החל מהיום ההטבה הזו אינה קיימת עוד – שר האוצר חתם על צו המשווה את מס הקניה על רכבי שטח לזה המוטל על מכוניות פרטיות. צעד זה מבטל, כך אנשי האוצר, עיוות חסר הצדקה שהיטיב דווקא עם העשירונים העליונים, מהם באים רב הרוכשים של רכבי השטח, שהנם כלי רכב יקרים יחסית. לעובדה שהשינוי יכניס עוד כמה מאות מליוני שקלים למדינה הם בטח לא מתנגדים. כאמור, השינוי נכנס לתוקף החל מהיום, והמשמעות היא כי כל הרוכשים שרכבם עדיין לא שוחרר מהמכס יאלצו להשלים את ההפרש, שיתבטא בתוספת של כ-12% למחיר (אם כי ההחלטה כמה מהתוספת ^להפיל^ על הקונים נתונה בידי כל אחד מהיבואנים הרלבנטיים). ונשארת רק שאלה אחת לאנשי המס – אם כבר התחלתם, למה השארתם על כנו את עיוות המס בתחום המיניוואנים הגדולים? * חברת UMI הודיעה כי מחירי רכבי השטח מיבואה (איסוזו, שברולט וביואיק) לא יעלו עד ה-11.3. גם חברת מאיר, יבואנית וולוו הודיעה כי מחיר רכבי השטח של החברה מוקפאים עד ל-10.3.