יצרני הרכב מתחבטים בבעיית הגלגל הרזרבי כבר עשרות שנים – הוא תופס נפח רב בתא המטען, הוא שוקל לא מעט והצורך בו עם השנים הולך ופוחת בשל השיפור באיכות הצמיגים והכבישים. בנוסף, הצמיג הרזרבי דורש ניפוח תקופתי, אותו זונחים נהגים רבים, ולכן במקרים רבים ברגע האמת הרזרבי מתגלה כמשענת קנה ריק. רעיונות שונים לפתרון הבעיה צצו במשך השנים, המוכר בהם הוא צמיג ה^בייגלה^ הקטן והצר (ולכן תופס פחות מקום בתא המטען) שנועד רק לנסיעה במהירות מוגבלת עד הפנצ'ריה הסמוכה. אבל גם הוא לא פתרון מושלם. בשנים האחרונות, בעקבות פתוח חומרים משופרים לתיקון מהיר של תקרים והבשלת טכנולוגית צמיגי ה-RUNFLAT – המאפשרים המשך נסיעה גם לאחר שאיבדו את לחץ האוויר – החלו יצרנים לוותר כליל על שירותיו של הגלגל הרזרבי. אבל כאן התגלתה בעיה – החוק בישראל אינו מתיר שיווק מכונית ללא גלגל רזרבי. חלק מהיבואנים פשוט וויתרו על יבוא דגמים מסוימים, חלק התקינו גלגל רזרבי על מנשא מאולתר (למשל בסמארט) או מצאו פתרונות יצירתיים אחרים. במצב הזה בדיוק באה לטפל וועדת הכלכלה, כאשר ביטלה אתמול את החיוב לגלגל רזרבי בתנאי שהאוטו מצויד בערכה לתיקון מהיר של תקרים או בצמיגי RUNFLAT. המשמעות היא כי גם נהגים של רכב משומש יוכלו לוותר על הגלגל הרזרבי, בתנאי שיהיו מצוידים באחד מהאמצעים הנ^ל. כדאי רק לזכור כי הצמיגים המיוחדים, למרות הירידה החדה במחירם, עדיין יקרים משמעותית מצמיג רגיל וכי גם ערכת התיקון הטובה ביותר לא תתקן צמיג קרוע.