הוא כבר לא עול ימים (בן 42), הוא התחיל לנהוג במכוניות מרוץ רק בגיל 38 (!), אבל הישראלי חנוך ניסני חתם היום על חוזה עם קבוצת מרוצי הפורמולה 1 של מינארדי וישמש כנהג המבחן של הקבוצה בשנת המרוצים הקרובה. ניסני מועמד גם להיות הנהג המחליף של מינארדי, אולם לפני שיוכל להשתתף במרוץ פורמולה 1, יהיה עליו לקבל את רישיון המכונה סופר-לייסנס, שמאפשר לנהוג במרוצים אלו. ניסני מקווה לזכות ברישיון במהלך העונה, בה, כנהג ניסוי, יצבור את שעות המסלול הדרושות לקבלתו. ההסכם בין ניסני ומינארדי נחתם היום במסיבת עיתונאים רבת משתתפים, בה השתתפו מר פאול סטודארט, בעלי הקבוצה, מר מיכאל אופיר מנכ^ל יופאקס – החברה המממנת את ניסני, ואנשי יחסי הציבור של הצדדים. סטודארט אמר שלניסני יש את כל כישורים הדרושים להיות נהג פורמולה 1 מוצלח: ^לחנוך יש כושר גופני, יכולת נפשית ומוטיבציה הדרושה לנהג מצליח בנוסף לכשרון^. עוד הוסיף סטודארט שהוא גאה להיות הראשון שמעלה את השם ישראל על מפת המרוצים היוקרתיים בעולם. חנוך ניסני אמר שהוא שמח להיות הישראלי הראשון בזירה היוקרתית, הוא הבטיח לעשות הכול כדי לקדם את הקבוצה והביע בטחון שנהגים צעירים שילכו בעקבותיו יגיעו רחוק ממנו. ^ההבדל בין נהיגה במכונית פורמולה 1 לאחרות, הוא בעוצמת התאוצה והבלימה^ אמר ניסני, ^במהירות של 330-350 קמ^ש, כדי לקחת שיקיין, יש להאט ב-300 קמ^ש תוך כ-80 מטר. המכונית עושה את זה, אבל התאוצה על הגוף, 3-4 ג'י, קשה מאוד לאברים הפנימיים. אותו דבר קורה שלוחצים על הגז. 800 כ^ס מייצרים לחץ עצום על הגוף...^. לישראלים הצעירים המעוניינים להצליח במרוצים יועץ ניסני להתחיל כבר בגיל מאוד צעיר – 6 או 7 – בנהיגת קארטינג. ^קארטינג, קארטינג ועוד קארטינג^ אומר ניסני. לדבריו יש להתחיל מארבע פעימות, לעבור ל-2 פעימות ואז ל-2 פעימות עם הילוכים (שיפטר). לאחר מכן כדאי להתחרות מחוץ לישראל בקארטינג ובערך בגיל 18 לנסות ולהתחרות בפורמולה פורד או רנו. חנוך לא הזכיר את כמות הכסף האדירה הנדרשת לתהליך... אין ספק שעצם היכללותו של נהג ישראלי בין כ-40 נהגים פעילים ברמה הזו, מהווה עילה לגאווה ותקווה. תקווה, בין השאר, שחקיקת חוק הספורט המוטורי שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת, תושלם בקרוב.