עוד בשנה שעברה שמענו הצהרת-כוונות ברורה מצד דודג'. המותג שמוכר בארה^ב כמעט 1.5 מיליון מכוניות בשנה לא ממש קיים מחוץ לצפון-אמריקה, אבל זה עומד להשתנות. לקרייזלר יש תכניות ברורות עבור המותג שלה, הנושא תדמית שרירית וספורטיבית – תדמית אותה אפשר לנצל לצורך חדירה לשווקי היצוא, ובעיקר אירופה אנינת-הטעם. וכך, בסוף השבוע שעבר הציגה דודג' במקביל שתי מכוניות קונספט משני עברי האוקיינוס האטלנטי. בתערוכת שיקגו נחשף קונספט בשם ^ניטרו^: רכב פנאי קומפקטי בעל מראה קובייתי, שבהחלט נראה כמוכן לייצור. לא נמצא בנייטרו מאפיינים טכנולוגיים עתידניים – הוא מצוייד במנוע V6 קיים של קבוצת קרייזלר, V6 בנפח 3.7 ל' עם 210 כ^ס. ^קומפקטי^, אגב, במונחים אמריקניים: הממדים לא נמסרו אמנם אבל נתון המשקל עומד על קרוב ל-1.9 טון. חישוקי ^20 אפנתיים מקנים לנייטרו פרופורציות נאות, אם כי קשה להניח כי הם יגיעו לשלב היצור הסדרתי – אם וכאשר המכונית תגיע לייצור. וביתניים, בלונדון, ערכה דודג' הצגה בפורום מצומצם ל^קליבר^, רכב-קונפסט ^גלובלי^ שיחשף לציבור בתערוכת ז'נבה הקרובה. הקליבר הוא רכב-קרוסאובר קלאסי המזכיר במידה רבה את הלקסוס RX300/330, שלדברי דודג' משלב שימושיות של SUV עם עיצוב כשל קופה והתנהגות של מכונית נוסעים. את זה שמענו כבר בעבר, למען האמת, אבל דודג' זקוקה לדגם מעין זה לקראת המתקפה הממשמשת ובאה על שווקי העולם. מתקפה זו תתחיל ב-2006, בעיקר עם מכוניות נוסעים מסגמנטי C ו-D, דהיינו משפחתיות קומפקטיות ומשפחתיות גדולות – אבל גרסת ייצור של הקליבר עשוייה בהחלט להוות חלק מההיצע.