זה היה רק עניין של זמן עד שב.מ.וו תציג גרסת שישה צילינדרים לסדרה 1. אחרי הכל היצרן הבאווארי מזוהה יותר מכל עם תצורת השישיה-בטור ואפילו הקטנה שבהיצע לא יכולה להסתפק במנוע 4 צילינדרים רגיל (במיוחד שהמנוע החזק ביותר עד עתה היה דיזל...). ובכן כצפוי, סדרה 1 קיבלה עתה את מנוע ה-3 ליטר החדש, שמשמש גם בסדרות 6, 7 וה-3 החדשה שהושקה זה עתה. במנוע זה השקיעה ב.מ.וו את מיטב הטכנולוגיה שלה, כולל ואלווטרוניק, וטוענת כי זהו מנוע השלשוה-ליטר הקל ביותר בעולם; הוא מספק 258 כ^ס ו-30.6 קג^מ כבר ב-2,500 סל^ד. השילוב הזה מציב את ה-130 כמשפחתית הקומפקטית החמה ביותר בשוק כיום, חזקה יותר מהאלפא 147GTA והאודי A3 3.2. החמה ביותר – באופן זמני, שכן ב.מ.וו זוממת להציג גרסת M שרירית עוד יותר בעתיד (אולי על בסיס מרכב קופה שיכונה סדרה 2) ה-130 מוצעת עם תיבת שישה הילוכים ידנית והביצועים המתקבלים מספקים בהחלט בלשון המעטה: 6.2 שניות מ-0 ל-100 ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ^ש. נתון מרשים נוסף שמאמת את יכולתה של ה-130 הוא זמן ההקפה של מסלול נורבורגרינג המפורסם. ב.מ.וו טוענת כי ה-130 עשתה זאת ב-8:35 דקות. כדי להבדיל אותה מאחיותיה הנחותות מקבלת ה-130 מספר עדכוני עיצוב שהבולטים ביניהם הם חישוקי ^17 וצמד מפלטים מאחור. רמת האבזור גם היא שודרגה ואופציה מעניינת שהוספה היא הגה אקטיבי – מיותר לציין, לראשונה בקטגוריה זו. ה-130 תוצג רשמית בתערוכת ז'נבה הקרובה והשיווק יחל בתחילת ספטמבר באירופה – וככל הנראה קצת מאוחר יותר גם כאן בארץ.