בתערוכת דטרויט 2003 הציגה טויוטה את קונספט ה-FJ קרוזר, רכב פנאי בעל עיצוב דרמטי שהצליח להראות סופר-מודרני ועדיין לשלב אלמנטי-רטרו מובהקים. התגובות למכונית התצוגה היו חיוביות ביותר – ושנתיים מאוחר יותר, בתערוכת שיקגו שנפתחה אתמול, הגיע תור גרסת הייצור. ה-FJ הסדרתי הוא רכב-פנאי קומפקטי וזול יחסית, המכוון ספציפית לעבר קונים צעירים בעלי – ניחשתם נכון – סגנון-חיים אקטיבי; אלא שהפעם לא מדובר ברכב-פנאי רך ואופנתי אלא בכלי בעל יכולות שטח אמיתיות. העיצוב נותר דומה מאד לזה של רכב התצוגה, עם שילוב של ה-FJ40 המיתולוגי לו שמור מקום של כבוד בהיסטוריה של רכבי-השטח של טויוטה, יחד עם קוים אולטרא-מודרניים שנראים כשייכים לסרט-אקשן עתידני. המרכב כולל קורות C מסיביות שתורמות להופעה הקשוחה (אם כי בודאי יהפכו את הראות לאחור לזוועתית), ומבנה מעניין של שתי דלתות עיקריות בתוספת שתי דלתות אחוריות קטנות יותר הנפתחות לאחור, ושפתיחתן מותנה בפתיחת הדלתות הקדמיות. עם אורך של 4.50 מ', רוחב של כ-1.90 מ' וגובה של 1.80 מ', ה-FJ בעל מראה קומפקטי, דחוס ושרירי, עם מפשק גלגלים רחב וצמיגים גדולי קוטר – 265/70 על חישוקי ^17. בסיס הגלגלים הוא 2.69 מ', ושלא במפתיע ה-FJ מיועד ל-5 נוסעים בלבד. הבסיס הוא הטויוטה 4ראנר, שבעבר יובא ארצה בשנות ה-90 – שבעצמו מתבסס, בדגם הנוכחי, על הלנדקרוזר שמשווק כיום אצלנו. המשמעות היא תצורה קלסית של שילדת-סולם נפרדת, מתלים נפרדים מלפנים וסרן חי עם קפיצי סליל מאחור. גם המנוע נלקח מה-4ראנר ומדגמי טויוטה אחרים – 4.0 ל' V6 עם 245 כ^ס ו-39 קג^מ. כמקובל בארה^ב, יוצעו גרסאות הנעה-אחורית או הנעה כפולה (ב-4ראנר מדובר בהנעה קבועה, ויש להניח שגם כאן). תיבה אוטומטית 5 הילוכים היא האופציה היחידה בגרסאות ההנעה-האחורית, ואילו בגרסאות 4x4 תוצע גם תיבה ידנית 6 הילוכים כאופציה. בקרת אחיזה אלקטרונית לארבעת הגלגלים ודיפרנציאל אחורי ננעל מוצעים כאופציה (בגרסאות 4x4, כמובן). חובבי השטח ישמחו לשמוע גם כי מרווח הגחון הוא 24.5 ס^מ מכובדים, ועם סרחי-עודף קצרים ניתן בהחלט לצפות ליכולת שטח אמיתית. השיווק בפועל של ה-FJ קרוזר יתחיל בעוד כשנה, כדגם 2007.