ראינו כבר קרוס-אובר או שניים בזמן האחרון. למען האמת די קשה להמנע מהם בתערוכות רכב בשנים האחרונות, בעיקר באלו הצפון- אמריקאיות. לכן עצם העובדה שטויוטה הציגה קונספט קרוס-אובר חדש בתערוכת דטרויט לא ממש מפתיעה, או מרטיטה. אבל העיקר ב-FT-SX, שמו של הרך המוצג, הוא לא בטכנולוגיה, אלא בעיצוב. עיצוב שהינו, כך ההודעה לעיתונות, חלק ממסע חיפוש של טויוטה אחר תדמית נועזת ומיוחדת יותר. בהחלט עובדה מעניינת לאור העובדה ש^העזה^ לא הייתה עד היום האסוציאציה הראשונה שקפצה לראש למשמע השם ^טויוטה^. והדבר בולט גם במבנה ההודעה לעיתונות. אחרי המלמולים המתחייבים על ^שילוב של נימוסי הכביש של מכונית פרטית עם יכולות שטח לקהל האקטיבי^ הם מתפנים להרחיב על העיצוב שבוצע ע^י הסדנא הקליפורנית של טויוטה. ההודעה לעיתונות מאריכה על אופן השתלבות הפנסים בגריל, על פיסול מכסה המנוע ועל קימור הגג הדרמטי המשדר דינמיות. אבל מה שבאמת חשוב הוא רמזים כי אלמנטים מעיצוב החרטום של ה-FT-SX יהפכו ל^פנים המשפחתיים^ של טויוטה בעתיד. ובכל זאת, קצת פרטים: ה-FT-SX הוא בעל ממדים ממוצעים במונחים אמריקאים (אורך 4.76 מ', רוחב 1.89 מ', גובה 1.55 מ' ובסיס גלגלים של 2.90 מ') אבל מיועד ל-4 נוסעים בלבד. בתמורה נהנים אלו האחרונים מכורסאות רחבות ומרווח גדול במיוחד. לטובת נוחות הכניסה – בעיה שככל הנראה מטרידה לפתע את כל המעצבים בצפון אמריקה – נבחר כאן מבנה ^דלתות התאבדות^, שזוכה לפופולאריות גואה בעולם הקונספט לאחרונה, וויתרו על שירותיה של קורה B. ה-FT-SX מציע דלת אחורית מחולקת לשניים: החלק העליון נפתח כלפי מעלה כבהאצ'בק רגילה והחלק התחתון נפתח כלפי מטה בצורה אנכית ומאפשר גישה נוחה לתא המטען. בנוסף, כולל התא מגש נשלף לטובת נוחות ההטענה של מטענים כבדים במיוחד. גם על מטענים ארוכים חשבו בטויוטה – חלקו האחורי של הגג נפתח ומאפשר הובלת מטענים החורגים מתא המטען. לפריט האחרון יש שימוש נוסף כגג שמש לתא המטען. כראוי לקונספט שעיקרו עיצוב, הפרטים הטכניים זכו להתייחסות משנית בלבד. מלבד הממדים ציינו בטויוטה כי המנוע הוא בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר וההנעה כפולה. וכמובן, איך אפשר בלי גלגלים מגודלים? כאן הם בקוטר של ^21.