כאשר מרצדס החליטה להתחרות בקומפקטיות המובילות, היא בחרה בדרך בלתי-קונבנציונלית עם ה-A קלאס בממדים של סופרמיני, ועל אף הגרסה הארוכה והדגם החדש הגדול יותר, עדיין נותר חלל בהיצע הדגמים בינה לבין ה-C קלאס. אמנם למרצדס יש את הואנאו, אך הוא בעל אופי מסחרי ומתחרה יותר בברלינגו ושות' מאשר במשפחתיות קומפקטיות. וכעת, אחרי שראינו לפני שנה את הויז'ן B, חושפת מרצדס את ה-B קלאס הסדרתית לקראת השקתה בז'נבה. אפשר לראות את ה-B קלאס כגרסת מיניואן מוגדלת של ה-A קלאס – והלכה למעשה מדובר במתחרה לרנו סניק ושאר המיניואנים הקומפקטיים המקבילים. ה-B ארוכה מה-A ב-44 ס^מ, מהם 20 ס^מ הוקדשו לבסיס הגלגלים (אורך 4.27, בסיס גלגלים 2.77). יחד עם פתרון רצפת הסנדוויץ' שנלקח מה-A קלאס טוענים במרצדס למרחב פנים דומה לזה של ה-S. כמובן שבהתאם מדגישים את הפרקטיות של ה-B, עם נפח תא מטען שנע בין 554 ליטר במצב רגיל עד ל-2245 ליטר כאשר המושבים האחוריים ומושב הנוסע הקדמי מקופלים. ה-B קלאס מציעה מבחר מנועי בנזין זהה לזה של ה-A-קלאס: 1.5, 1.7 ו-2 ליטר עם 95, 116 ו-136 כ^ס, כשבראש ההיצע מנוע 2 ליטר מוגדש המניב 193 כ^ס. אגף הדיזל מציע את שני המנועים היותר-חזקים של ה-A-קלאס, שניהם 2 ליטר עם הספקים של 109 ו-140 כ^ס. מרצדס חשפו את נתוני הביצועים של שתי הגרסאות הבכירות בלבד: ה-2.0 טורבו בנזין מזנקת ל-100 ב-7.6 שניות ומגיעה ל-224 קמ^ש, ואילו אצל ה-A200 CDI הבכירה הנתונים הם 9.6 שנ' ו-200 קמ^ש. שני מנועי הדיזל ומנוע הבנזין המוגדש יקבלו תיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות, היתר יסתפקו ב-5 כאשר כל הדגמים יציעו את תיבת האוטוטרוניק הרציפה שהוצגה ב-A קלאס.