שנת 2004 הסתיימה ועכשיו מגיעים נתוני מסירות הרכב הסופיים לשנה החולפת. העובדה הראשונה שקופצת מתוך המספרים: השנה נמכרו כ-142,000 מכוניות. זה 23,000 מכוניות יותר מאשר בשנה שעברה – עליה של כמעט 20%. העובדה השניה היא שרוב המכוניות הנוספות הגיעו מהמזרח הרחוק. יונדאי כמעט והכפילה את סך מכירותיה, עם תוספת של יותר מ-9,000 מכוניות לעומת שנה שעברה. שברולט יותר מהכפילה את נתוני שנה שעברה, מיצובישי כנ^ל. גם סובארו וסוזוקי רשמו עליה יפה של 30% ומאזדה הוסיפה עוד 16% לנתונים מובילי הטבלה שלה. בשיא, היחסי, מחזיקה סאנגיונג, שכמעט וריבעה את נתוני שנה שעברה, אם כי מדובר בתוספת של 370 מכוניות בלבד... היו אומנם גם מותגים ^מזרחיים^ שאיבדו מכוחם – הונדה ירדה משמעותית וכך גם קאיה ודיהטסו; עוד ביורדות, אם כי בשיעור קל יותר, נמצאות גם ניסאן ואיסוזו. אבל אין ספק שמגמת הנטישה של תוצרת אירופה, שהתחילה בשנה שעברה עם עלית היורו, ממשיכה גם השנה ובולטת במיוחד בשוק הסופרמיני, מבצר אירופאי מסורתי, שנפל לידי יונדאי. רנו הוא המותג האירופאי היחיד שרשם השנה תוספת משמעותית במכירותיו, כמעט 2,000 מכוניות יותר מבשנה שעברה, אבל הוא היחיד במערכה. בפורד עוד שמרו על מספרים דומים לאלו של שנה שעברה (שמשמעותם ירידה בנתח השוק) אבל פיז'ו, סיטרואן, פולקסווגן, פיאט ואופל, איבדו מכוחן. בשורה התחתונה ירד נתח השוק של המכוניות האירופאיות אל מתחת ל-30%, לעומת כמעט 40% בשנה שעברה ויותר מ-50% לפני שנתיים... ראשות טבלת המסירות השנתית (בסוגריים – נתוני שנה שעברה) 1.מאזדה – 24,187 (20,755) 2.יונדאי – 20,182 (10,941) 3.טויוטה – 15,143 (13,564) 4.פורד – 10,600 (10,438) 5.שברולט – 9,595 (4,270) 6.רנו – 8,918 (6,941) 7.מיצובישי – 5,652 (2,704) 8.פיז'ו – 5,643 (6,306) 9.סיטרואן – 5,635 (6,123) 10.הונדה – 5,532 (6,667)