הציפיות היו שבדטרויט תציג יגואר תציג את מחליפת ה-XK, לאחר ששבוע לפני כן שוחררה בתערוכת לוס אנג'לס מהדורה מיוחדת לקופה הנוכחית. בדרך כלל מהדורות מיוחדות מבשרות על הסוף. במקום זה יגואר העדיפו להביא לדטרויט את ה-Advanced Lightweight Coupe – ^קופה מתקדמת קלת-משקל^ – עם הצהרות ברורות כי המכונית הזו היא יותר מאשר סתם מכונית תצוגה. ^זהו העתיד של יגואר^, נאמר באופן חד-משמעי. אפשר להמר בלי סיכון רב כי מחליפת ה-XK תהיה דומה מאד – ולא מדובר רק ב-XK: המוטיבים הנראים כאן, עיצוביים וטכנולוגיים, יאפיינו דור שלם של מכוניות יגואר עתידיות. הצללית דומה לזו של ה-XK אך החזית בעלת הלוע הפעור ננטשה לטובת גריל קטן ומעודן יותר ובכלל, ה'אדוונסד' נראית הרבה יותר מאופקת לעומת ה-XK. גם בפנים ננטש המראה הקלאסי של יגואר לטובת עיצוב סולידי ומודרני יותר. מרכב ה'אדוונסד' עושה שימוש בטכנולוגית האלומיניום שהוצגה יחד עם הדור החדש של ה-XJ וביגואר טוענים שמדובר, כנגזר משמה, בקופה קלת משקל – אבל אנחנו לוקחים זאת בערבון מוגבל. נתון משקל רשמי לא פורסם, ועם שפע הידור ואבזור פנימי ומנוע V8 בחרטום אף אחד לא מצפה באמת למשקל בטריטוריה של לוטוס אליז. הביצועים, על כל פנים, לא יהיו פורצי דרך – ^פחות מ-5 שניות^ מ-0 ל-100 ומהירות מרבית של 290 קמ^ש; לא זו הפואנטה כאן. במקום זאת מדברים אנשי יגואר רבות על העיצוב החיצוני, על תשומת הלב המדוקדקת לאוירודינמיות, ועל כך שהמעטה החיצוני הוא כמו עור שנמתח על המכלולים שמתחת, ועל כך שלכל פרט בעיצוב יש מטרה פונקציונלית. כל שאנו יכולים לומר הוא שהמכונית אכן נראית חלקלקה וזורמת להפליא – ונשמח מאד אם אכן כך תראה ה-XK הבאה.