השאלה המרכזית היא "איך לא חשבו על זה קודם". בארה"ב, שם טנדרים נמכרים בכמויות דמיוניות, השילוב של טנדר בחברה שכל עיסוקה ומקור תהילתה הם רכבי שטח ופנאי ממש מתבקש – בעיקר כשלחברה המדוברת יש היצע-דגמים מצומצם ביותר. אז עכשיו יש גם לג'יפ טנדר, אם כי בינתיים רק כדגם קונספט. לאחר שלפני כחודשיים סיפקו לנו החבר'ה בג'יפ טעימה קלה בדמות איורים מעוררי תאבון, נחשף אתמול בתערוכת דטרויט הדבר האמיתי: עיבוד מודרני ועדכני לגלדיאטור.
קשישי-השטח שבינינו מכירים את השם "גלדיאטור", טנדר-עבר אהוב של ג'יפ שיוצר מ-1963 עד 1988 בגרסאות שונות (הדגמים היותר-מאוחרים כונו J10/20/30). הגלדיאטור מודל 2005 שומר על המסורת: זהו טנדר בעל ממדים נדיבים שאם יגיע לייצור יהיה הדגם הגדול ביותר של ג'יפ כיום. בסיס הגלגלים הוא 3.51 מ', האורך 5.21 מ', הגובה 1.90 מ' והמשקל – 1.9 טון.
כפי שניתן לצפות מג'יפ, המיתלים כוללים סרנים חיים מלפנים ומאחור, עם קפיצי סליל לכל פינה; סרחים עודפים קצרים מבטיחים זויות גישה ונטישה טובות. החישוקים הם "18 עם צמיגי 265/75 – דהיינו, צמיגים בקוטר כ-"34; ג'יפ טוענים למרווח גחון של 35 ס"מ, אך מן הסתם אין מדובר במרווח תחת הדיפנציאלים הקדמיים.
דגם התצוגה כולל תא מוארך, עם מושבים אחוריים המתאימים לילדים בלבד ודלת גישה הנפתחת לאחור בצד הנוסע. העיצוב פורט על נימים נוסטלגיים, בין היתר באמצעות הגלגל הרזרבי המותקן לצידו של הרכב. את ההנעה מספק מנוע טורבו-דיזל 2.8 ל' בעל 163 כ"ס, כמוהו כבר קיים אצל ג'יפ כיום, הפועל דרך תיבה ידנית 5 הילוכים ותיבת העברה מכנית קונבנציונלית. הגלדיאטור המודרני, אם כן, הוא רכב פשוט ללא קשקושים מיותרים, המכיל את כל המאפיינים שהיינו מצפים למצוא בג'יפ קשוח; דגם התצוגה נראה מוכן בהחלט לייצור, וגם אם אין מדובר על כך בשלב זה, אין לנו ספק כי הדרישה מצד הציבור תהיה גדולה. נקווה שאנשי קרייזלר יענו לדרישה...