נראה כי התסריט של שנה שעברה חוזר על עצמו. בשלבים הראשונים נתן פטרהנסל ל^נערים^ לשחק לפניו, להתחרות בינם על המקום הראשון בסטייג'ים הקצרים. אבל ברגע שהעניינים הפכו לרציניים וקטעי הדירוג התארכו ונכנסו אל עומק הדיונות, הוא הפשיל שרוולים. אחרי שניצח את קטע הדירוג אתמול בפער מכובד של יותר מחמש דקות, הוא רמס היום את המתחרים וניצח את קטע הדירוג בפער של יותר מ-25 דקות, מבטיח לעצמו פער נאה של 21 דקות בדירוג הכללי. שני לסיים את קטע הדירוג בן 660 הק^מ (הארוך ביותר השנה) היה אל-אטיה מקבוצת X-RAID על הב.מ.וו X5 דיזל. נראה כי הקבוצה הצליחה למצוא מחליף ראוי לצמד הנהגים המוצלח שלה משנה שעברה. אל-אטיה, מדליסט אולימפי בירי בצלחות חרס ונהג ראלי-רייד מצליח למדי בזירה העולמית, מתחרה השנה בפעם הראשונה בדקאר, ולא מראה בינתיים שום רגשות נחיתות. בראיון ליורוספורט הוא סיפר שהנווט שלו, אלן גהנק, מאט אותו כל הזמן ומטיף לו שבדאקאר אסור לנסוע מהר מדי. כנראה שסדרת החינוך עובדת לא רע... עוד בחמישייה הראשונה לצאת מים הדיונות המאוריטני (לפי הסדר) – קליינשמידט, אלפנד ומסואוקה, שמאז שבירת המתלה האומללה שלו שלשום עובד קשה כדי לחזור לעשירייה הפותחת, המטרה ששם לעצמו אחרי שסיכויי הניצחון נגוזו. בסך הכל יום מוצלח למיצובישי, עם ארבעה צוותים בשביעיה הראשונה. סאבי, מוביל הדירוג הכללי אתמול, נתקל בבעיות מכניות בתחילת היום ואיבד זמן רב, מסיים יותר מארבע שעות אחרי פטרהנסל. שלסר, שהמתין לקטעי הדיונות בקוצר רוח (והשיג אתמול תוצאה נאה) נחל אכזבה קשה – בעיות מכניות במנוע ה-V8 שהוא מנסה השנה לראשונה בבאגי שלו השאירו אותו תקוע בנקודת הביקורת הראשונה והוא סיים את המרוץ. נראה שגם הבאגי השני בקבוצה, של סרוויה, בו מותקן עדיין מנוע ה-V6 משנה שעברה, נתקל בבעיות מכניות, אם כי אין פרטים מדויקים. אבל שלסר לא לבד, לא רחוק ממנו נתקע גם ואטאנן בניסאן הרשמי עם בעיות מכניות, אחרי שגם את אתמול לא סיים בכוחות עצמו בגלל בעיות בגיר. עוד ניסאן (פרטית הפעם) להגרע מהמצבה היום היתה הפיק-אפ דור ראשון של שינוזוקה שהתהפך – תאונה קשה שניה תוך שלוש שנים, אם כי הפעם לא נרשמו פציעות משמעותיות (בתאונה הקודמת שינוזוקה נפצע קשה והיה חשש לחייו). בסך הכל, בזמן כתיבת שורות אלו (אחרי חצות) סיימו את היום רק שנים-עשר (12!) צוותים. כנראה שפטרהנסל היה רציני כשאמר שלדעתו זה הקטע הקשה ביותר בו התחרה בדאקאר אי פעם. ומה מחר? מתברר שמזג האוויר במהלך היום היה קשה במיוחד, ומנע מרוב מסוקי המארגנים להמריא. לאור זאת הוחלט לקצר את קטע הדירוג מחר בצורה משמעותית – במקום 520 ק^מ יתחרו המשתתפים רק ע^פ 130 ק^מ, כשאת שאר הדרך הם מכסים בצורה מנהלתית. נראה שרוב המתחרים מקבלים את הקיצור בשמחה, בעיקר לאור העובדה שהיום הוגדר כמרתון ולכן אסור להם לקבל סיוע במהלכו או במהלך חניון הלילה. דירוג כללי 1.פטרהנסל, מיצובישי 2.אלפנד, מיצובישי – 21:32 ד'+ 3.קלינשמידט, פולקסווגן – 22:44 ד' + 4.אל-אטיה, ב.מ.וו – 22:53 ד' + 5.סוזה, ניסאן (פרטית) – 1:52:49 ש' + דירוג יומי 1.פטרהנסל, מיצובישי 2. אל-אטיה, ב.מ.וו – 25:40 ד' + 3. קלינשמידט, פולקסווגן – 26:07 ד' + 4. אלפנד, מיצובישי – 28:11 ד'+ 5.מסואוקה, מיצובישי – 42:30 ד' +