בעולם הרכב המושגים ^ידידותי לסביבה^ ו^ביצועים^ בד^כ לא הולכים ביחד, לפחות לא אסוציטיבית. אבל מדי פעם יש דוגמאות שבאות להוכיח אחרת. האחרונה שבהן באה מבית טויוטה, ובניגוד לדוגמאות קודמות, הפעם מדובר במכונית סדרתית (כמעט) ואפילו רלבנטית עבורנו. הבסיס לשוברת השיאים הפעם היא הפריוס, אותה מכונית שזכתה בתואר ^מכונית השנה^ של ^אוטו^ ושל אירופה. כהכנה לקביעת שיא המהירות הקרקעי (למכוניות כלאיים) באגם המלח ביוטה, ארה^ב, עברה הפריוס הסטנדרטית לא מעט שינויים משמעותיים – הספק מנוע הבנזין עלה ל-96 כ^ס (במקום 77 במקור) , יחס ההעברה הוארך בצורה משמעותית (1:3.2 במקום 1:4.32), המרכב הונמך בכמעט 13 ס^מ לטובת הפחתת הגרר ואפילו הצמיגים יוצרו ע^י גודייר במיוחד למטרה זו. אנשי טויוטה בארה^ב הסירו מהמכונית כל שמץ משקל מיותר, כולל חומרי ריפוד ובידוד ותגברו את מערכת הקירור של הגיר ומערכת החשמל כדי לעמוד בעומס המוגבר – בין השאר ע^י שפיכת קוביות קרח על המערכת... התוצאה היא מהירות מרבית של 130.794 מייל לשעה, או בתרגום לקמ^ש – 210.492, על פני מסלול באורך שלושה מייל. לא ממש מהירות מדהימה, חייבים להודות, אבל חיי השיאנים קלים יותר כשיש כל כך מעט מתחרים... אנחנו עדיין חושבים שסילברדו היברידית, עם 300 כ^ס ממנוע הבנזין הסטנדרטי, היא בסיס מבטיח יותר לשבירת שיאי מהירות...