בסוף השבוע של חג המולד – 24-25 לדצמבר – נולדה ביבניאל ליגת עבירות חדשה. ליגת קרוס-קאנטרי בהפקתו של מיקי יוחאי, מי שהיה אחראי להפקת ליגת העבירות (יוקוהמה צ'אלנג' ואח^כ יונדאי אקסטרים) בשנים האחרונות. הליגה החדשה יוצאת מהמתחמים הסגורים של השנים שעברו אל המרחבים ובמקום מכשולים מהונדסים מתבססת על מכשולים טבעיים וכוללת אלמנט של ניווט, שכמובן לא היה קיים בשנים עברו. מיקי החליט על שינוי הסגנון אחרי שתחרות דומה שהפיק בשנה שעברה זכתה להצלחה רבה, כמו גם מתוך רצון להביא לתחום מתחרים חדשים, שאולי חששו מהאופי הקיצוני של הליגה הקודמת. עבור אלו הוקמה קטגורית ה^סטנדרטיים^ שקיבלה מסלול קל יותר ו^שובר^ פחות מהקטגוריות הבכירות – ^אקסטרים^ חסרת המגבלות ו^אדוונצ'ר^ שהוגבלה לכלים עם מקור סדרתי, אך ללא הגבלות שיפורים. השמיים האירו פנים לתחרות החדשה, ובעוד רב הארץ סוערת, נהנו המתחרים ממזג אוויר נאה, לפחות במהלך רב התחרות. הזינוק נערך ביום שבת בבוקר מחוות תל-הצל שמתחת ליבניאל בסדר שנקבע לפי תוצאות הפרולוג שנערך יום קודם לכן. משם טיפסו המתחרים לרמת סירין דרך המכשול הראשון – נקיק צר שבאמצעו מדרגת סלע אימתנית ובסופו עליה תלולה ודלת אחיזה. ראשון להגיע היה עידו כהן בטראקאן-אקסטרים שלו. הנקיק צר מדי למפלצת והכננת נשלפת לעזרה קטנה על המדרגה. שאר המכשול בקושי מאט אותו וזה גם המצב בשאר המסלול, שם אנו פוגשים שוב ושוב רק את סימני הצמיגים של עידו, שמעידים שהמכשולים השונים לא גרמו לטראקאן אפילו לפרפר לרגע במקום. אחרי עידו מגיעים אנשי האדוונצ'ר, כמעט כולם שמות מוכרים מליגת האקסטרים. אחד אחרי השני הם נרתמים לסלע גדול שממוקם בצורה נוחה מיד מעבר למדרגה ומטפסים. הראשון, צוות ^סלינס^ מטפס את המדרגה בקלות רק כדי ^להתיישב^ בעליה מיד אח^כ. הוא רואה את צוות ^יוסי במות^ האילתי, צוות ^פרוג'יפ^ וצוות ^רסטה-לואווה-אלפיין^ מטפסים בנתיב מקביל ועוברים אותו ובניסיון זועם אחרון מצליח לטפס גם הוא ולהמשיך למכשול הבא. מאחוריהם מתרחש האירוע המשמעותי ביותר בתחרות. הסלע ששימש כעוגן לצוותים הראשונים נכנע לכננת של שי שמעוני וזז ממקומו. במשך יותר מ-40 דקות מחפש הצוות עוגן אחר, תוך כדי פקיקה מוחלטת של המסלול. המשאית שהציב מיקי מראש במקום כדי שתשמש כעוגן נמצאת מעבר להישג הכננת (אם כבר הושקעה מחשבה מראש, למה לא עד הסוף?) ורק אחרי שאחד מהמשתתפים האחרים מקבל אישור לעקוף את המכשול ולשמש כעוגן נפתח הפקק. אירוע זה נתן לצוותים המובילים פער גדול וחיסל כמעט לחלוטין את סיכוייהם של אלו שזינקו אחרי שי. בהחלט היה אפשר להבין את תסכולם של הצוותים, למרות שאלו הם החוקים. צחוק הגורל הוא שדווקא שי, שהסתבך כל כך במכשול הראשון, נתן בהמשך תצוגת נהיגה מדהימה שהצליחה להביא אותו למקום השני! במכשול הבא – נקיק חלקלק ותלול בתוך חורשת אורנים הגיע ראשון ג'יפ של צוות ^רסטה^. צדי אומנם נראה כאילו הוא נוהג בטיול שבת רגוע, אבל מצליח לקדם את הסיקס הכמעט מקורי (עוד עם קפיצי עלים וקרבורטור!) בקצב מכובד. בחירה לא טובה של נתיב היציאה מהנקיק עולה לצוות בזמן רב ומאפשרת לצוותים של ^סלינס^ ו^יוסי במות^ לעקוף. צוות ^פרוג'יפ^, עם הסופה ששירתה אותם בנאמנות בקרואטיה, סובל מרצף תקלות שמוציאות אותם מהתחרות. צוותים רבים נוספים פורשים עם בעיות מכניות ובעיות חשמל – אלי שחר (מייסד ^צוות ניר^ המיתולוגי), אספיר (עם איוש חדש לגמרי לצמד הסופות המשופרות) ועוד רבים, כולל צוות האקסטרים השני, עם עורך ^אוטושטח^ מאחורי ההגה ועורך ^הגה בשטח^ בעמדת הנווט שפרש עם בעית מנוע (בעיית מנוע... עד עכשיו מחפשים את כבל המפלג! לא יכולתם להגיד שהיה קשה מדי וזהו?). בהמשך ציפו למתחרים עוד מספר מעברים של הירדן, שהתבררו כמכשול קל יחסית ולא עיכבו אף אחד מהמתחרים. עליות מסולעות נטרפו גם הן ללא גיהוק ורק מכשול אחד התברר כקשה, קשה מדי. בסוף המסלול, מטרים לפני נקודת הסיום, עבר המסלול בביצה ארוכה בתוך ערוץ נחל יבניאל. אבל המכשול הזה התברר ככמעט בלתי עביר אפילו עבור הטראקאן של עידו, שבילה במי הבוץ יותר מ-20 דקות. המארגנים קיבלו החלטה מהירה לבטל את המכשול – ומנעו מהצופים והצלמים שפע תמונות משעשעות – החלטה נכונה ללא ספק, אם כי יתכן והיה אפשר לבחור נתיב חליפי מאתגר מעט יותר. הנתיב שנבחר לא היווה אתגר גם לכלי השטח של הצופים... ומילה אחרונה על קטגורית ה^סטנדרטיים^ לפני סיום – קטגוריה זו זכתה לפופולריות נאה ומשכה מגוון רחב של כלים, החל מפאג'רו קינג כמעט מקורי וכלה בסופות וסיקסים מסוקסים ואין ספק כי מיקי הצליח למשוך ^דם חדש^ לתחום. יש לשקול, עם זאת, מה רמת השיפורים המותרת בקטגוריה זו. האם באמת יש הגיון בתחרות של סופה מוגבהת, ממוגנת ונעולה מול אותו קינג או דיסקברי מקורי לחלוטין? ורק תודה אחרונה לגופים שתומכים בליגה - רשת מוסכי ^הילוך שישי^ ו^הנפלד טכנולוגיות^, יבואני כננות WARN ונעילות ARB. תוצאות: אקסטרים 1.עידו כהן ואביב ספקטור יונדאי טראקאן אקסטרים אדוונצ'ר 1.שי משה ורמי גלזר – צוות יוסי במות – סופה 2.שי שמעוני ויואב גבע – צוות ד.נ. כל גדר גתוס – דיסקברי 3.צדי מלר ושי רגב – צוות רסטה לואווה אלפיין - CJ6 סטנדרטי 1.ארז אידלסון ומוקי פרחיה – רנגלר 2.אסף הלוי ורונן גרנשטיין – צוות מוסך אקספרס – סופה 3.תומר קובר וכרמל הדס – צוות אולקוס עידו רייסינג – טויוטה היי-לקס