אתמול והיום נערכו שני הקטעים המשמעותיים האחרונים בדאקאר הזה. 529 ק^מ של קטע דירוג ביום שישי ו-225 ק^מ היום. מאות ק^מ של שבילים צרים וחלקים בין עצי הסוואנה והיערות האפריקאים. השבילים המהירים ונטולי בעיות העבירות הכתיבו הפרשים קטנים בין המתחרים, כאשר הסיכוי היחיד למהפך הוא בטעויות נהיגה ותקלות. ואכן כמעט וקיבלנו מהפך באכלוס הפודיום – ביום שישי החליקה יוטה קליינשמידט מהשביל ונגחה בעץ. התוצאה – מנגנון היגוי שבור ומקום שלישי (כללי) בסכנה חמורה. אבל בדיוק בשביל זה יש חברים לקבוצה, בעיקר כאלו שאיבדו כל סיכוי למקום אטרקטיבי ומוכנים להקריב את עצמם על מזבח הקבוצה – רובי גורדון, שעד אותו שלב קבע זמנים מהירים מאוד, תרם את מנגנון ההיגוי שלו לקליינשמידט ונשאר לחכות למשאית הסיוע. בסופו של יום סיימה קלינשמידט בפיגור של יותר משעתיים מהמנצח, אבל עדיין 50 דקות בדירוג הכללי לפני דה-ווילירס שבמקום הרביעי. המנצח ביום שישי הוא ואטאנן, הפיני הוותיק של ניסאן קטף את נצחונו ה-51 אי פעם בקטע דירוג בדאקאר (והוא גם מחזיק בשיא הניצחונות), ואטאנן צריך עוד ניצחון אחד כדי לעמוד במטרה שקבע לפני המרוץ – להשוות את מספר ניצחונותיו למניין שנותיו. אחרי ואטאנן הגיע סאבי בטוארג ודה-ווילירס במקום השלישי השלים יום מוצלח לניסאן. ואיפה הצמד-חמד, אלפנד ופטרהנסל? הם משחקים על בטוח. אין ספק כי ההוראות הקבוצתיות ניתנו – אלפנד לא מאיים על פטרהנסל כדי למנוע מצב בו קרב בין השניים יגרום לשניהם לקחת סיכונים שיגזלו ממיצובישי את הניצחון. אתמול הם סיימו 20 ד' (אלפנד) ו-21 ד' (פטרהנסל) אחרי ואטאנן, בין השאר משום שהיו בין היחידים שטרחו והרכיבו ^שנורקל^ לפני חציית נהר שחצה את הדרך – משחקים על בטוח כבר אמרנו? והיום. קטע הדירוג ה^אמיתי^ האחרון השנה הביא את המתחרים אל דאקאר. בתחילת היום היה נראה שפטרהנסל שכח לרגע את ההוראות – הוא קבע את הזמן המהיר ביותר עד לנקודת הביקורת הראשונה. אחרי נקודת הביקורת חלף לו פרץ האדרנלין ופטרהנסל חזר לקצב השיוט הנינוח. יכול להיות שהוא נזכר פתאום בדאקאר לפני שנתיים, אז איבד ניצחון בטוח יום לפני הסיום בגלל ניסיון עקיפה מיותר... אחרי שפטרהנסל פינה את הדרך, קטף את הניצחון היומי דה-ווילירס, מראה שוב את כוחו של הטנדר של ניסאן בשבילים. סאבי סיים שוב שני, מראה גם הוא יכולת נאה בשבילי אפריקה השחורה. במקום השלישי התברג סוזה (טנדר ניסאן מדור קודם), אלוף ליגת הראלי-רייד העולמית ב-2004, שזו לו תוצאתו הטובה ביותר השנה. פטרהנסל ואלפנד הפעם במקום החמישי והשישי, בהתאמה, מאחורי מניאלדי שהתברג לחמישייה הפותחת בפעם השלישית ברציפות.דרך אגב, הפרש הזמנים בין המקום הראשון לשישי היום היה פחות משתיים וחצי דקות! אז מה נשאר לנו? עוד קטע דירוג קצרצר של 31 ק^מ מחר לחופי ה^אגם הוורוד^ שבסופם כל הסיכויים הם שהוא יצבע שוב באדום. ומה עם חזי עלון שלנו? גם לחזי נותרו עוד 31 ק^מ בלבד עד שיוכל לסמן V על השלמת הדאקאר. הוא שרד את הימים הקשים במדבר ונשמר מתאונות בשבילים המהירים והמאובקים של הימים האחרונים. הוא ממוקם כרגע במקום ה-98 בדירוג הכללי, אחרי שסיים היום במקום ה-100. דירוג כללי 1.פטרהנסל, מיצובישי 2.אלפנד, מיצובישי – 0.27.13+ ש' 3.קליינשמידט, פולקסווגן – 3.23.17+ ש' 4.דה-וויליארס, ניסאן – 4.04.30+ ש' 5.סאבי, פולקסווגן – 8.47.23+ ש' דירוג יום שישי 1.ואטאנן, ניסאן 2.סאבי, פולקסווגן – 9.16+ ד' 3.דה-ווילירס, ניסאן – 11.45+ ד' 4.רומה, מיצובישי – 14.47+ ד' 5. מניאלדי, באגי-הונדה – 14.47+ ד' דירוג יום שבת 1.דה-ווילירס, ניסאן 2.סאבי, פולקסווגן – 0.57+ ד' 3.סוזה, ניסאן – 1.00+ ד' 4.מניאלדי, באגי-הונדה – 1.27+ ד' 5.רומה, מיצובישי – 1.52+ ד'