אם היינו צריכים עוד הוכחה כי ראלי דאקאר הוא אכן הקשה והמפרך מכולם, הרי שהיומיים האחרונים המחישו זאת היטב. בעת כתיבת שורות אלה הדאקאר פחות או יותר משותק: במאבק בין האדם והמכונה מצד אחד לאפריקה מצד שני, ידה של אפריקה הפעם על העליונה. מזג האויר שלא אפשר למסוקים להמריא, כמו גם העשרות הרבות של מתחרים שבילו את הלילה בדיונות, הביא להחלטה לבטל כליל את קטע הדירוג השמיני, שקודם לכן קוצר ל-123 ק^מ בלבד. המתחרים שכן הגיעו למחנה בטיצי'ט שולחו לנקודה הבאה בטידג'יקה בנסיעה מנהלתית, וזמן-הגג של ההגעה לטיצ'יט הוארך כדי לאפשר לכמה שיותר מתחרים לחלץ את עצמם מהדיונות ולהשאר בראלי. בין היתר, רבים מצאו עצמם נתקעים ללא דלק, פועל יוצא של התנאים המפרכים אתמול; מזג האויר, עם רוחות נגדיות חזקות, תרם לצריכת דלק מוגברת והחמיר את הבעיה, שלטעמנו גם המארגנים אחראים לה במידת מה. רבים מאלו שכן הגיעו למחנה בטיצ'יט עשו זאת על טיפות הדלק האחרונות. המצב הביא לשליחת משאית עם דלק באישון לילה חזרה על הציר, כדי לנסות ולסייע למתחרים התקועים בשטח. בעת כתיבת שורות אלו, רק 100 אופנוענים (כולל מספר רוכבי טרקטורונים אמיצים) מופיעים ברשימת המסיימים של הקטע השביעי, מתוך 198 שזינקו בבוקר. האחרונים הגיעו יותר מ-25 שעות (!) אחרי הזינוק. בין הרבים שתקועים במדבר נמצא גם חזי עלון שלנו, לאחר שהגיע לשתי נקודות הביקורת הראשונות בשלום – אבל הקטע האחרון של הראלי היה הקשה ביותר, כשרוב המתחרים נאלצו לצלוח אותו בחשיכה, עם בעיה חמורה של דלק. בין המכוניות, רק 68 צוותים מתוך 149 המזנקים הצליחו להגיע לטיצ'יט, כשגם כאן האחרונים נדרשים ליותר מ-24 שעות כדי לעשות זאת. על הקושי של הקטע השביעי יעידו הפערים הגדולים בתוך העשיריה הראשונה: בין חמשת הראשונים מבדיל פער של 42 דקות, אבל עד המקום השישי כבר יש פער של שעה תמימה נוספת; ואילו הפער בין הראשון לעשירי עומד על שעתיים ו-45 דקות. קשה, ארוך וכואב... ומחר ממתין למתחרים ששרדו קטע דירוג באורך המתקרב ל-400 ק^מ. אנו מקווים שביניהם, למרות הכל, יהיה חזי עלון שלנו.