קולין מקריי ניצח בקטע הדירוג הארוך הראשון של הדאקאר, כאשר כיסה את 381 הק^מ (מתוך 654 בסה^כ) בזמן של 3:37 ש' – שוב מהירות ממוצעת של מעל 100 קמ^ש. הוא הקדים ביותר משש דקות את שותפו לקבוצת ניסאן, ז'ינייל דה-ויליירס. יוטה קליינשמידט סיימה שלישית והובילה את הרביעייה המצטיינת של פולקסווגן, ששוב סיימה כולה בעשיריה הראשונה. נאסר-אל-אטייה עליו כתבנו אתמול הרגיש בבית וסיים רביעי על ה-X5 דיזל של קבוצת X-רייד, והשלים בכך חמישה כלי-רכב מונעי-דיזל בעשיריה המובילה. המיצובישי הראשון היה של לוק אלפאנד במקום החמישי וקנג'ירו שינוזוקה, מנצח הדאקאר מ-1997, סיים שישי בטנדר דור-קודם של קבוצת ניסן-דסוד. חבריו לקבוצה, קרלוס סוזה וגרגואר דה-מוויוס, סיימו במקומות 10 ו-11 כשאחריהם מגיע ארי ואטאנן מהקבוצה הרשמית. לקבוצת מיצובישי, לעומת זאת, היה זה יום שחור יחסית: הבא בתור אחרי אלפאנד היה פטרהנסל במקום ה-16, כ-25 דקות אחרי המנצח, ואילו מסואוקה שבר מתלה לאחר שפגע בסלע בשלב מוקדם של קטע הדירוג. המנצח הכפול מ-2002 ו-2003 איבד שלוש שעות תמימות ויזדקק להרבה מזל כדי לחזור ולטפס לצמרת בהמשך. בין האופנועים נרשם נצחון היסטורי ראשון בסטייג' בדאקאר לרוכב אוסטרלי – אנדי קלדקוט. למקום הראשון בדירוג עלה מארק קומה הספרדי, כאשר קלדקוט שני. המוביל המוקדם בראלי, דייויד פרטיניה, הסתפק הפעם במקום שביעי, כעשר דקות אחרי המנצח, וזה גם מיקומו בדירוג הכללי. הישראלי הבודד המשתתף בראלי, חזי עלון, סיים את היום במקום 183, הרחק מאחורי המובילים, והוא ממוקם 178 בדירוג הכללי. יום 5 – תוצאות קטע דירוג (381 ק^מ) 1. מקריי (ניסאן), 3:37.14 ש' 2. דה-ויליירס (ניסאן), 6.15+ ד' 3. קליינשמידט (פולקסווגן), 7.18+ ד' 4. אל-אטיה (ב.מ.וו), 7.20+ ד' 5. אלפאנד (מיצובישי), 8.15+ ד' דירוג מצטבר 1. מקריי 2. דה-ויליירס, 5.28+ ד' 3. אלפאנד, 6.01+ ד' 4. קליינשמידט, 6.04+ ד' 5. סאבי (פולקסווגן), 7.12+ ד'