זיהום האוויר הגואה בתוך הערים הצפופות והמודעות המתפתחת לתחום יוצרת לחץ כבד על יצרני הרכב להציג מכוניות חסכוניות יותר ומזהמות פחות. סיטרואן בוחרת ברעיון פשוט, ולמען האמת גם לא ממש חדש, כדי לנסות ולענות על הדרישה. ה-C3 stop&start כוללת מנגנון אוטומטי שמדומם את המנוע בזמן עצירה ומתניע אותו מחדש ברגע שהנהג מרים את רגלו מדוושת הבלם (כמובן שהמנגנון עובד גם עבור נשים...). מנגנונים דומים נוסו ויושמו לאורך השנים ע^י חברות שונות, אולם מסיבות שונות לא הפכו מעולם לאלמנט נפוץ. ביישום של סיטרואן אורכת ההתנעה מחדש 0.4 שניות בלבד, כמחצית מהזמן של התנעה במנוע רגיל. ההתנעה המהירה מתאפשרת, בין השאר, בזכות שימוש באלטרנטור כמתנע. לא ברור האם קיים גם מתנע רגיל, או שזה בוטל לחלוטין. עובד? כנראה שכן. בוחני החברה שבחנו את הגרסה החדשה ברחובות פאריז דיווחו על שיפור של 15% בצריכת הדלק לעומת הגרסה הרגילה. אנשי אוטוקאר הבריטיים מצאו הבדל גדול עוד יותר של 27% בנסיעה בלונדון. ככל שהתנועה צפופה יותר, השיפור יהיה גדול יותר – ולעומת זאת השיפור בנסיעה בין עירונית הוא אפסי. ה-C3 החסכונית תעלה (באירופה) בדיוק כמו ה-C3SX סנסודרייב אותה היא מחליפה, אבל יש לשים לב כי באירופה מצויידת ה-C3SX במנוע החדש של פיז'ו – 1.4 ליטר 90 כ^ס, ולא במנוע ה-75 כ^ס הוותיק שמשווק בארץ, ולכן לא ברור אם הגרסה החדשה תיובא לישראל.