כבר ב-2002 הודיעו ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן על שיתוף פעולה בפיתוח סדרת מנועים בינוניים חדשים. מבחינת ב.מ.וו המנוע החדש, שזכה לשם ^פרינס^, מיועד למיני, שם יחליף את המנוע הנוכחי, שלא רק שלא נחשב למוצלח במיוחד, אלא מיוצר ע^י קרייזלר – כיום חברה אחות של המתחרה המושבעת מרצדס. אבל מאז 2002 לא נמסר מידע רשמי חדש וידיעות מידיעות שונות התפרסמו ברשת – עכשיו יש הצהרה רשמית. המנוע העיקרי, והראשון לצאת, יהיה בנפח של 1.6 ליטר והוא יתוכנן ע^י ב.מ.וו, בעוד PSA תהיה אחראית לייצור. המנוע יהיה בעל גל זיזים עילי כפול, תזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק ישירה. הספק מנוע ה-1.6 ליטר יהיה 115 כ^ס (בדומה למנוע הקופר כיום). הגרסה החזקה יותר תקבל מגדש טורבו במקום מגדש העל הנוכחי, והספקה יעמוד על 143 כ^ס (משמעותית פחות ממנוע הקופר S הנוכחי – שמפיק 163 כ^ס). בהמשך יתרחב קו המנועים ויכלול מנועים בהספק של 75 עד 170 כ^ס. המנוע החדש גם אמור להיות קל משמעותית מהמנוע הנוכחי, ובעיקר חסכוני ונקי במיוחד, בזכות פיתוחים חדשים כגון משאבת מים שמפסיקה לפעול כאשר המנוע קר – לחימום מהיר יותר של המנוע. הסעיף האחרון הוא ההסבר ההגיוני היחיד לאינטרס של פיז'ו בפרויקט – הרי יש לה מנוע 1.6 ליטר מודרני שסיימה לפתח לא מזמן, כמו גם מנוע 1.4 ליטר. יתכן כמובן שהם גם פשוט רוצים את ההילה של ^מנוע ב.מ.וו^ אצלם באוטו, להזיק זה בטח לא יכול... המנוע החדש ימצא את דרכו אל תא המנוע של המיני ואל הדגמים הבינוניים של פיז'ו-סיטרואן כבר בשנת המודל הבאה.