את רוב הפרטים לגבי הריידר, הטנדר החדש של מיצובישי, ידענו עוד לפני ההצגה בדטרויט – כמעט הכל פרט לעיצוב. הריידר, המוגדר כטנדר בינוני בארה^ב, מבוסס על מכלולים מכניים של הדודג' דאקוטה אך מקבל עיצוב ייחודי עבורו – וזהו עיצוב מוצלח בהחלט, לטעמנו. מוצעות שתי גרסאות מרכב, עם תא מוארך או כפול. בשתיהן ניתן לקבל שני מנועים – V6 בנפח 3.7 ל' עם 210 כ^ס ו-V8 בנפח 4.7 ל' עם 230 כ^ס. שני המנועים בעלי גל-זיזים עילי יחיד ו-2 שסתומים לצילינדר – לא ממש הי-טק. עם המנוע הקטן ניתן לקבל תיבה ידנית 6 הילוכים בגרסת התא-המוארך בלבד, בנוסף לתיבה אוטומטית 4 הילוכים. שאר הגרסאות מקבלות את התיבה האוטומטית בלבד. כמוקבל בארה^ב קיימות גרסאות 4x2 ו-4x4, במספר רמות גימור. ברמה הגבוהה ביותר, XLS, ניתן לקבל הנעה כפולה קבועה במקום ההנעה החלקית הרגילה. מידות הצמיגים נעות בין 245/70-16 לגרסאות ה-4x2 הנחותות, ועד 265/65-17 ב-XLS 4x4 (או 275/60-16 בגרסת הנעה אחורית). הממדים, למי שמעוניין לדעת מהו טנדר בינוני לפי הגדרת האמריקנים: בסיס גלגלים 3.34 מ', אורך 5.59 מ', רוחב 1.83 מ' וגובה 1.74 מ'. ועוד פרט שמלמד משהו על השוק האמריקני המוזר: הבלמים האחוריים הם תופים, בכל הגרסאות.