הפאסאט הנוכחית סימנה, יחד עם הגולף הקודמת, את תחילת המאמץ של פולקסוואגן לטפס מעלה בסולם המיתוג. לא עוד ^חיפושית^ עממית, אלא מכונית גרמנית יוקרתית. לא ממש ב.מ.וו או מרצדס, אבל לא רחוק מהן. עכשיו, תשע שנים לאחר הצגת הדגם הנוכחי (המון במונחי עולם הרכב), מתפרסמות תמונות רשמיות של הדגם החדש לקראת ההצגה הרשמית בז'נבה במרץ. הפאסאט החדשה תזכה למנוע מותקן לרוחב, כמקובל, ובניגוד למנוע המותקן לאורך בפאסאט הנוכחית. באופן מפתיע, בסיס הגלגלים לא גדל משמעותית ומסתפק בהתארכות של פחות מס^מ (2.71 מ'), אבל יש לזכור שהמעבר למנוע רוחבי אמור לאפשר מיקום קדומני יותר שלו ולפנות בכך עוד מקום להארכת תא הנוסעים (ולהגדלת אזורי הריסוק/ספיגה בעת תאונה חזיתית). האורך הכללי גדל ביותר משישה ס^מ ל-4.77 מ'. אבל הגידול המשמעותי הוא לרוחב דווקא – מימד זה צמח בשבעה ס^מ תמימים, מעמיד את הרוחב על 1.82. מימד הגובה צמח בס^מ בודד (1.47 מ). מה שעוד צמח באופן משמעותי הוא נפח תא המטען – זה גדל ב-90 ליטרים ועומד עכשיו על 565, נפח חריג למדי. מגוון המנועים יהיה שונה משמעותית בפאסאט החדשה. בהתאם לנוהג בפולקסוואגן המבחר בתחילת הדרך יהיה מצומצם (יחסית לפולקסווגן, לא ביחס ליצרנים אחרים) – חמישה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל, רובם משותפים לגולף החדשה. פרט למנוע ה-1.6 ליטר הבסיסי עם 102 כ^ס, כל מנועי הבנזין הם מסוג FSI (הזרקת בנזין ישירה: 1.6 ל' 115 כ^ס 2.0 ליטר 150 כ^ס, ו-2 ל' טורבו של הגולף GTI, עם 200 כ^ס. בקצה ההיצע יגיע – בסוף 2005 – מנוע ה-3.2 V6 FSI החדש של הקונצרן עם 250 כ^ס. בתחום הדיזל תקבל הפאסאט את מנוע ה-1.9 105 כ^ס כסף הכניסה, כשמעליו נמצא מנוע ה-2.0 ליטר 16 שס' החדש בשתי רמות הספק: 140 או, לראשונה בהיצע של פוקלסווגן, 170 כ^ס. מנוע ה-W8 שנמכר בזחילה בדגם הנוכחי לא כלול בהיצע וכנראה גם לא יחזור. תיבות ההילוכים יהיו בעלות חמישה או שישה הילוכים, בהתאם למנוע, כשתיבת ה-DSG ממלאת את תפקיד התיבה האוטומטית. לא ידוע אם תיבה אוטומטית ^רגילה^ תהיה בהיצע. האם השמועות על החלטה של פולקסווגן להפסיק ^לשחק^ במגרש של המשפחתיות הגדולות הרגילות, ולעבור למגרש של ב.מ.וו ומרצדס נכונות? צריך לחכות להודעה על מחיר הדגם החדש כדי לגלות.